V Združenju bank Slovenije (ZBS) ocenjujejo, da je "pri nas navezanost na banko večja kot v tujini".
Boštjan Krisper z Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS) meni, da je za malo zamenjav kriv strah, da bi utegnili nastati zapleti ali da bi se postopek zavlekel, po drugi strani pa tudi prepričanje, da so vse banke enake. To ne drži, opozarja Krisper, saj lahko ob zamenjavi potrošnik pri plačilnem prometu prihrani do sto evrov na leto. Ravno zaradi zapletov so pri ZBS pripravili standardiziran postopek menjave banke, ki lahko traja največ dva tedna (podroben opis v okvirju), a kot pravi Krisper, se ga banke prepogosto ne držijo. Resnejših pritožb potrošnikov zaradi menjave na ZPS sicer niso prejeli, navadno pa potrošnike razjezijo počasnost stare banke ali nepotrebni obiski, na primer za vračilo kartic.
Starejši redko v menjavo
Na Raiffeisen banki ugotavljajo, da se starejša populacija "veliko težje odloča za menjavo banke, mlajši pa že sprejemajo odločitve in primerjajo ne le ceno, ampak tudi kakovost storitev, prijaznost, individualno obravnavo in nasvet". Poudarjajo, da najcenejše ni vedno najboljše, in dodajajo, da se jim že tri leta povečuje število strank, ki na transakcijske račune prejemajo redne prilive.
Premiki zaradi kreditov
Za zamenjavo banke se odloči od eden do pet odstotkov prebivalcev, različne raziskave povzemajo pri NLB. "Med storitvami, zaradi katerih stranke v celoti zamenjajo banko, so najpogostejši krediti, še posebno stanovanjski in drugi dolgoročni, pa tudi cene drugih storitev in obrestnih mer. Le dobra desetina anketiranih navaja druge razloge, kot so neustrezen odnos osebja, vrste, nefleksibilnost in nekakovost ponudbe," razlagajo v NLB. Krisper dodaja, da so vse pogostejši razlog menjave tudi previsoki stroški. V Uni-Creditu pravijo, da je kredit res eden od razlogov, da stranka odpre račun pri novi banki, a dodajajo, da jih k njim po njihovi raziskavi veliko pride na osebno priporočilo. V SKB so spomnili, da tisti, ki želijo imeti matično banko v svoji bližini, banko zamenjajo tudi zaradi selitve.
Kdor hoče iti, še kaj dobi
Banke novim komitentom ponujajo različne ugodnosti. V SKB zagotovijo osebnega bančnika, brezplačno uporabo mobilne banke, možnost naročanja za sestanek v poslovalnici po telefonu, pol leta viso brez članarine, polovične stroške za spletno banko in 0,3 odstotne točke višjo obrestno mero za en vezani depozit. V Novi KBM občasno pripravijo pakete dobrodošlice in druge ugodnosti, vendar izpostavljajo, da njihova strategija pridobivanja novih komitentov ne temelji na kratkoročnih prijemih. V NLB pa posebno ponudbo (različne ugodnosti, dodatne storitve brez članarin, stroškov vodenja storitev ali pristopnin ali pa ugodnejšo obrestno mero) pripravijo tudi vsem, ki nameravajo oditi.
Vse več ljudi z več računi
Po rezultatih različnih raziskav narašča delež strank, ki poslujejo z več bankami hkrati, saj si s tem omogočijo najugodnejše ponudbe, pravijo v NLB.
točno tako...
še dobr, da imajo možnost imeti denar na več bankah, jaz ga še za eno nimam dovolj
Klinc pa odpor bank ... te samo na svojo r*t mislijo...<br /><br />Vsekakor bi morala obstajat možnost za premik računa …