“Osredotočenost potrošnikov se s potrošnje seli na prihodkovno stran,” ugotavlja ekonomistka Maja Makovec Brenčič. Največ jih namreč vpliv gospodarske krize čuti prek nižjih osebnih dohodkov, vse več pa je tudi takih, ki svoje potrošniške navade spreminjajo zaradi psihološkega pritiska medijev in družbe.
Nakupi vse bolj premišljeni
Raziskava, s katero spremljajo ravnanje potrošnikov, kaže, da se je zaradi recesije v zadnjem letu več kot petina vprašanih odrekla nakupu oblačil in obutve, le nekaj odstotkov manj je tistih, ki niso šli na dopust in kupujejo manj hrane in pijače. “Poraba je vse bolj premišljena, omejena in prilagojena,” pravi Makovec Brenčičeva, ki ugotavlja, da je velik preboj na trgu uspel diskontnim trgovinam; število kupcev, ki v njih nakupujejo, se je v zadnjih dveh letih zvišalo za 14 odstotkov.
Slovensko je zakon
Potrošniki so izjemno naklonjeni izdelkom slovenskega izvora; skoraj štiri petine povsem zaupajo slovenski hrani. “To je priložnost trgovcev, ki jo morajo zaznati. Da jo bodo lahko izkoristili, pa bodo morali biti tudi konkurenčni, ker je ponudba velika,” še pravi Makovec Brenčičeva.
Kupci sicer najbolj zaupajo izdelkom s tržnice, sledi pa hrana, kupljena v Mercatorju, Sparu, Tušu, Hoferju in Lidlu.
Ja z nakupi v Mercatorju bodo pa potrošniki veliko privarčevali. Pa mercatorjeve trgovine so najdražje pri nas, kaj tam sploh …