V zadnjih sedmih mesecih je Slovenija zabeležila več kot 6,6 milijona turističnih nočitev oziroma 12 odstotkov več napram lani.
Tujih prenočitev je bilo za 17, prihodov pa za 19 odstotkov več. Število gostov iz Nemčije se je povečalo za 30 odstotkov in 28 odstotkov pri prenočitvah, iz Avstrije za 17 odstotkov in 14 odstotkov pri prenočitvah ter iz Italije za sedem odstotkov in šest odstotkov pri prenočitvah. Največji porast turistov glede na posamezno državo predstavljajo Kitajci (48 odstotkov v obisku in prenočitvah).
Vrednost izvoza potovanj v prve pol leta pa po oceni Banke Slovenije znaša 980 milijonov evrov, kar je 5,6 odstotka več kot lani v takšnem obdobju.
Uspeh je po besedah Eve Štravs Podlogar, državne sekretarke na gospodarskem ministrstvu, posledica uspešne promocije slovenskega turizma doma in v tujini, povečanih aktivnosti turističnega gospodarstva ter ukrepov gospodarskega ministrstva s partnerji. Deloma pa gre slovensko rast pripisati tudi vseevropski turistični rasti, ki je deloma stala tudi zaradi negotovevarnostne situacije v severni Afriki in Bližnjem vzhodu.
Je to preveč?
"Veliko je bilo v zadnjih dnevih govora, ali je Slovenija presegla limit," je temo množičnosti naslovila Štravs Podlogar in dodala, da na ministrstvu menijo, da ne, a bo vseeno skupaj z lokalnimi skupnostmi treba pozornost posvetiti tudi temu. Integrale turistične produkte pa bi morali znati prodati z višjo dodano vrednostjo.
Slovenija bo tukaj stavila predvsem na privabljanje turistov tudi izven sezone, geografsko razpršenost in pravilno upravljanje turistov, da boto tudi ti zadovoljni.
Zelena destinacija s problemi z javnim prevozom ...
Slovenija je v tujini po besedah prve dame turistične organizacije precej zanimanja požela tudi s svojo Zeleno shemo slovenskega turizma, kamor se je uvrstilo 22 destinacij, 13 ponudnikov, trije parki in dve turistični organizaciji. Slovenijo so tako lani razglasili za prvo Zeleno državo na svetu. Točke pa je Slovenija glede na ocenjevalni kriterij - Slovenija je sicer izpolnila 96 odstotkov kriterijev - izgubila prav na področju javne infrastrukture in prevozov. "Mi se tega zavedamo in veliko pogovorov smo imeli že na to temo z ustreznimi ministrstvi. Gre za javni promet, povezave z velikimi državami, železnicami," je povedala Maja Pak in dodala, da se destinacije sicer zavedajo tega, a na tem področju je treba narediti korake naprej.
Ciljni trgi slovenske promocije še naprej ostajajo države in turisti z visokimi dohodki (Nemčija, Avstrija, Rusija ...). Slovenijo pa bo krovna turistična organizacija, ki ponovno deluje zadnje dve leti, zastopala kot "zeleno, aktivno, zdravo destinacijo za 5-zvezdična doživetja".
Še posebej bodo izpostavili tudi kulturni turizem kot nosilno temo, ob tem pa intenzivno izvajali aktivnosti na področju kongresnega, zdraviliškega in športnega turizma, je napovedala Maja Pak.
Višje takse in ostale spremembe ...
Ministrstvo za gospodarstvo, pod katero sodi tudi področje turizma, napoveduje tudi več zakonodajnih sprememb, od krovne strategije, ki bo predvidoma sprejeta konec septembra, pa do zakonov na področju gostinstva in turizma. Med drugim velja omeniti možnost zvišanje turistične takse iz zdajšnjega 1,27 evra vse tja do dveh evrov. Občinam z največ turistov - Ljubljana, Bled, Piran - pa bi zakon o spodbujanju razvoja turizma omogočil pobiranje takse do treh evrov. Ministrstvo, ki predlog še usklajuje, pa občinam predlaga, da bi pol evra od pobrane takse namenili Slovenski turistični organizaciji za promocijo.
V začetku prihodnjega leta naj bi zaživel nov sistem kategorizacije oziroma "zvezdic" za slovenske hotele in druge nastanitvene obrate.
javni prevoz je problem, aja? pa kje ste bili do sedaj komolčarji, še tistih 25 km ne morte spacat, pač …