“Na cestah je v primerjavi z lanskih letom več prometa, zaradi česar so hitrosti manjše in manj bi moralo biti tudi mrtvih. Boljši, novejši, bolj varni so tudi avtomobili, kar vozniku daje v primeru prometne nesreče več možnosti za preživetje. Povečale so se tudi kazni za prekrškarje. Vsi so naredili svoje, žrtev pa je vedno več,“ nam pove inštruktor varne vožnje Brane Küzmič.
Slovensko strategijo prometne varnosti si preberite TUKAJ.
Brane KüzmičVoznikom svetujem naj uživajo v vožnji. Skrbi ne sodijo za volan. Ne kritizirajmo ljudi pred nami in za nami, ampak najprej vzemimo v obzir sebe in naše obnašanje.
"Krivi smo vozniki. Leta nazaj se je posameznik usedel v avto in užival v vožnji. Bil je osredotočen le na vožnjo. Danes je drugače. Nerazpoloženost, obsedenost z vsakdanjimi problemi, raztresenost, psihični problemi in tudi politika močno vplivajo na vožnjo posameznika. Reakcijski čas se s tem bistveno zmanjša," dodaja.
Inštruktor poudarja, da so vremenske razmere zanemarljivi vzrok prometnih nesreč. "Ljudje smo postali objestni, nepotrpežljivi, ogromen dejavnik pa je tudi telefoniranje v avtomobilu," konča.
Smrtonosno telefoniranje med vožnjo
Prometni psiholog Marko Polič podpre razmišljanje Küzmiča: "Kakršnokoli telefoniranje v avtomobilu bi bilo potrebno popolnoma prepovedati. Telefonski pogovor med vožnjo preusmerja našo pozornost in nevarnost nesreče je toliko večja."
Marko PoličBolj ko so ljudje okupirani z drugimi mislimi, večja je možnost, da v nevarni situaciji ne bodo reagirali ustrezno.
Polič poudarja, da so nesreče v veliki meri pojav, na katere vplivajo tudi slučajni dejavniki. "Včasih enako ravnanje ne bo vodilo v nesrečo, včasih pa se nedolžno dejanje usodno, saj gre za interakcijo večjega števila udeležencev."
"Ko je zakonodaja v ospredju, so ljudje bolj pozorni. Prav zato so preventivne akcije izredno pomembne. Poročanje o nesrečah in krvave slike nimajo nikakršnega učinka, saj ljudje neprijetne informacije radi spregledajo," konča.