Sistemi ministrstva za obrambo (Mors) so postavljeni razmeroma razkošno, premalo pozornosti pa se namenja stroškovni učinkovitosti, je pred dobrim tednom poudaril obrambni minister Aleš Hojs in napovedal rezanje stroškov.
Istega dne je njegovo ministrstvo objavilo javno naročilo za več kot 140 tisoč litrov motornega olja in nekaj tisoč kilogramov maziv v vrednosti 625 tisoč evrov.
Vzdrževanje voznega parka
Mors med drugim naroča več kot 94 tisoč litrov olja za motorje in skoraj 12 tisoč litrov olja za menjalnike.
Kot so povedali, imajo registriranih več kot 450 vozil s civilno tablico, Slovenska vojska (SV) pa ima v lasti 2.130 osebnih, tovornih in bojnih vozil.
Drage patrie
Samo za vzdrževanje 30 osemkolesnikov patria bodo v naslednjih treh letih porabili skoraj 12 tisoč litrov motornega olja in skoraj dva tisoč kilogramov masti.
SV štiri patrie uporablja v Afganistanu, 26 pa jih je parkiranih v mariborski vojašnici. Vojaki v Afganistanu z njimi naredijo v povprečju 50 kilometrov na mesec, po slovenskih cestah pa v povprečju prevozijo 150 kilometrov na mesec.
Mors je ključe prvega osemkolesnika prevzel sredi junija 2009. Vozila so torej razmeroma nova, saj so v slabih treh letih prevozila povprečno vsega pet tisoč kilometrov. Kljub temu SV za njihovo servisiranje in vzdrževanje vsako leto nameni okoli 950 tisoč evrov, več kot 30 tisočakov na vozilo.
“Vzdrževanje poteka skladno z navodili proizvajalca. Gre za redne preglede po določenem številu prevoženih kilometrov in letne preglede. Časovni intervali vzdrževanja so odvisni tudi od intenzitete in pogojev uporabe vozil v specifičnem okolju, kar velja zlasti za svarune, ki jih SV uporablja v mednarodni operaciji v Afganistanu,” so še povedali na Morsu.
Za 85 lahkih oklepnih vozil valuk pa SV kupuje 4.560 litrov olja proizvajalca BP. Pojasnjujejo, da se je v času uporabe teh vozil izkazalo, da je olje tega proizvajalca najustreznejše za delovanje motorjev.
Mehaniki in pogodbeniki
“Za tehnično vzdrževanje vozil v SV skrbi 61 mehanikov in šest inženirjev. Zunanjih strokovnjakov ne najemajo, se pa vzdrževanje izvaja tudi pri pogodbenih izvajalcih, ki vozila servisirajo, opravljajo večja popravila in odpravljajo večje napake na vozilih,” so razložili.
Zračna plovila vzdržuje 13 letalskih inženirjev in 51 letalskih tehnikov. Zahtevnejše preglede izvajajo pooblaščeni vzdrževalni servisi v tujini.
Vzdrževanje, redne servise ter večja popravila ladij in čolnov pa zagotavlja zunanji izvajalec. Za osnovna tehnična dela je usposobljena posadka na plovilu.
O vojaški bojni ladji Triglav, ki je (bila) v koprskem pristanišču na privezu za govedo pa nič? Ki davkoplačevalce stane …
Naša vojska me spominja na JLA.. tud če narod nima za preživetje, za vojsko se vedno najdejo miljoni. Naj pojasnijo …