Muzej sodobne umetnosti je v Resoluciji o Nacionalnem programu za kulturo zapisan kot prioritetna naloga države, s katero želijo zagotoviti razvoj in promoviranje sodobnih likovnih umetnosti v Sloveniji in tujini. Zato je težko razumeti, da je ministrstvo za kulturo šele zdaj našlo sredstva za osnovno delovanje enega izmed projektov, o katerem že vrsto let velja konsenz o njegovi nujnosti. Da se kulturni proračun krči pod vplivom krize, je seveda jasno, a vprašanje, ki se zastavlja, je, ali je v primeru Moderne galerije to posledica krize ali pa smo tudi pri nas priča zgolj preusmeritvi sredstev iz klasičnih umetniških vsebin v tako imenovane kreativne industrije, ki jih aktualna kulturna oblast promovira na vsakem koraku.
Morilec mestnega utripa. Trend vdora dobičkonosnih interesov v kulturo ni nov, v Evropi se dogaja že vrsto let. To, kar se na primer dogaja v nekdanji tovarni Rog, ki jo želijo spremeniti v center kreativnih industrij, se je zgodilo v večini evropskih prestolnic. In posledice so hude. Namesto da bi mesta zaživela v kulturno-umetniškem utripu, tovrstne mestne četrti danes samevajo. Revnejši sloji so se odselili, ker si ne morejo več privoščiti najemnin, na ulicah pa se znajdejo le posamezni turisti in bogataši, ki si lahko privoščijo luksuz arhitekturnih, oglaševalskih in dizajnerskih butikov. A umetnost ni nekaj, kar je namenjeno le bogatim, dostopna mora biti vsem. Zato bi se moralo vodstvo ministrstva pač vprašati, kakšne bodo njihove prioritete. Umetnost za vse ali le za elito.
Vojna interesov v kulturi
Je metanje kulturnikov na cesto posledica krize ali gre za priklon ministrstva interesu kapitala?