Vlada RS je na redni seji z uredbo o oblikovanju cen določenih naftnih derivatov podaljšala trenutni model oblikovanja cen 95-oktanskega bencina in dizelskega goriva, ki temelji na gibanju cen naftnih derivatov na svetovnem trgu ter gibanju tečaja dolarja in evra. Modelske cene se izračunavajo na podlagi 14-dnevnih povprečij.
Po analizi o javnofinančnih učinkih postopne liberalizacije cen naftnih derivatov na avtocesti so imeli ministri na mizi danes sicer predlog finančnega ministra Dušana Mramorja, da naj v zameno za sprostitev cen distributerji naftnih derivatov na del prihodka od morebitnega povečanja marž usmerijo nazaj v "javnokoristen namen". V skladu z njihovim predlogom sredstva, ki bi jih morali vračati naftni distributerji, ne bi bila namenska, na primer popravilo cest ali varnost v prometu, ampak bi se razdelila v skladu z razrezom proračuna.
Analiza obeh ministrstva je namreč pokazala, da naj bi s ukinitvijo nadzora nad cenami največ pridobili trgovci oziroma bolje rečeno največja trgovca - Petrol in OMV -, ki skupaj obvladujeta kar 87 odstotkov trga.
Nad Mramorjevim predlogom distributerji niso pretirano navdušeni
Nad predlogom o liberalizaciji na avtocestnem križu, ki bi vključeval vračilo v "javnokoristen namen", sicer niso posebno navdušeni niti distributerji naftnih derivatov. Ti se zavzemajo za popolno svobodo pri oblikovanju cen, saj naj bi tako kupcem omogočilo diverzifikacijo ponudbe goriv.
"Pri sprejemanju odločitev glede preusmeritve dohodkov trgovcev nazaj v državni proračun zagotovo potrebno zavedati, da marža trgovcev z naftnimi derivati v strukturi maloprodajne cene predstavlja zgolj zanemarljiv delež in je v Sloveniji v primerjavi z ostalimi članicami EU med najnižjimi. Glavnino (več kot 60 odstotkov) maloprodajne cene naftnih derivatov že sedaj predstavljajo davki, trošarine in prispevki, ki se že zlivajo v državni proračun," so nam povedali pri OMV, kjer so pozdravljajo prizadevanje gospodarskega ministra za sprostitev cen. Na pojasnila Petrola še čakamo.
A dozdajšnja sprostitev cen 100-oktanskega goriva in kurilnega olja na poslovanje trgovcev naj ne bi imela, saj 100-oktansko gorivo predstavlja bistveno manjši del prodaje kot 95-oktansko gorivo in dizelsko gorivo.
za kak kratek cajt bodo pa kartice s popustom pa bla bla ,kup sranja bo
Še enkrat: Po trenutnem modelu lahko trgovci poljubno spreminjajo cene - navzdol. Vlada določi samo najvišjo možno ceno. In to …
Vi kar sprostite itak že lep čas tankam v Avstiji in Hrvaškem kjer je gorivo za 10 centov že sedaj …