Predlog novele zakona po navedbah finančnega ministrstva prinaša boljši dostop do plačilnih računov pri bankah in bolj transparentno poslovanje bank v primeru zavrnitve odprtja ali zaprtja plačilnega računa.
Kot so pojasnili, so v zadnjih letih zaznali povečanje težav potrošnikov in podjetij pri odpiranju plačilnih računov pri bankah. To je posledica različnih dejavnikov, med drugim tudi ukrepov bank za zmanjševanje tveganj na področju preprečevanja pranja denarja in financiranja terorizma.
Nova prinaša blažje ukrepe
Banke bodo po predlogu novele zakona o plačilnih storitvah, storitvah izdajanja elektronskega denarja in plačilnih sistemih lahko pred odločitvijo o zavrnitvi odprtja računa potrošniku ali podjetju oz. prekinitvi poslovnega odnosa uporabile blažje ukrepe.
Z okvirno pogodbo o plačilnih storitvah bodo lahko določile način in obseg začasne ali trajne omejitve opravljanja posameznih plačilnih storitev ali izvrševanja plačilnih transakcij. Banke bodo lahko v pogodbi določile tudi okoliščine in primere, v katerih bo opravljanje posamezne storitve ali transakcije začasno ali trajno omejeno.
Banka bo morala v primeru zavrnitve sklenitve okvirne pogodbe odprtja plačilnega računa ali v primeru odpovedi okvirne pogodbe dokumentirati tudi konkretne razloge za zavrnitev ali odpoved okvirne pogodbe ter o teh razlogih seznaniti uporabnika plačilnih storitev, če tega ne prepovedujejo predpisi, izhaja iz predloga.
Črtali en razlog za zavrnitev
Sedaj velja pravilo, da ima vsak potrošnik pravico do odprtja osnovnega plačilnega računa, če to ni v nasprotju z zakonom, ki ureja preprečevanje pranja denarja in financiranja terorizma. Trenutno veljavna ureditev določa še nekatere druge primere, v katerih banka lahko zavrne odprtje tega računa. Eden od takšnih primerov je, če ima banka informacije, da je na plačilnem računu potrošnika zaradi pomanjkanja denarnih sredstev vzpostavljena evidenca o neizvršenih sklepih za izvršbo ali prisilno izterjavo.
"Ugotovljeno je bilo, da je to v večini primerov razlog, da banke zavrnejo prošnjo potrošnika za odprtje osnovnega plačilnega računa. Da bi se potrošnikom zagotovila večja dostopnost do tega računa, smo predlagali črtanje tega razloga za možno zavrnitev prošnje potrošnika za odprtje osnovnega plačilnega računa," so navedli.
Ker so potrošniki slabo obveščeni o pravici do odprtja tega računa pri banki, so v predlogu zakona vključene še spremembe, ki bodo izboljšale obveščenost potrošnikov o tej pravici. Med drugim bo morala banka potrošniku, ki mu bo zavrnila odprtje klasičnega plačilnega računa ali mu bo račun zaprla, hkrati pisno seznaniti s pravico do osnovnega plačilnega računa, so še navedli na ministrstvu.
Končno mi je uspelo!
Pred leti, v nenavadnem času, ko so banke obračunavale ležarine, mi na eni od bank niso želeli odpreti računa, če …