V sredo bo v mestni hiši predstavitev koncepta javnega potniškega prometa (JPP) v ljubljanski regiji. Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije (RRA LUR) je vodila projekt strokovne podlage urejanja javnega prometa v regiji in na podlagi te dveletne študije skupaj z različnimi strokovnjaki pripravila koncept.
Ker so v igri različne rešitve, še ni mogoče oceniti, koliko bi izboljšanje JPP stalo. “Samo ljubljansko železniško vozlišče se ocenjuje v milijardah, podobno sodobna hitra linija, če govorimo o tirni varianti z delno podzemno rešitvijo,” razloži Lilijana Madjar, direktorica RRA LUR. Seveda so tudi cenejše izboljšave.
Hitrost in učinkovitost
“Zadnje čase je bilo več študij, nobena pa ni konkretizirala vloge JPP v celoti. Šele zdaj imamo v končni študiji predstavljeno pilotno rešitev: promet potiskamo na obrobje mesta in želimo, da alternativne rešitve osebnemu prometu konkurirajo s hitrostjo in učinkovitostjo,” pravi prometni minister Patrick Vlačič. Na predstavitvi bo tudi okoljski minister Roko Žarnić, ki v ponedeljek ni bil dosegljiv.
Načrt je, da bi po segmentih izboljševali celoto. Sistemov P & R (parkiraj in se pelji), kot je na Dolgem mostu, v vsej regiji načrtujejo kar 38. “Gotovo je njihov nastanek hitreje dosegljiv kot hitre linije. Bi pa lahko postopoma nastajali rumeni pasovi za avtobuse,” pravi Madjarova in omenja tudi mehkejše prijeme za spreminjanje prevoznih navad. Meni pa, da bi bilo za urejanje JPP smiselno ustanoviti posebno telo, saj so pristojnosti odločanja zdaj zelo različne.
Vlačič: Promet na obrobje
Javni potniški promet. Pilotni projekt Ljubljanske urbane regije je nared.