Virant je uvodoma poudaril, da je naša javna uprava v primerjavi z drugimi v EU solidna, je pa še vedno preveč zbirokratizirana. Zato so se, kot je izjavil, odločili za pospešen postopek debirokratizacije. "Projekt ni naperjen proti uslužbencem javne uprave, ampak proti birokratkim postopkom in birokratskemu načinu razmišljanja, ki ljudem greni življenje,“ je povedal minister in dodal: "Ta vlada želi biti antibirokratska vlada, ki bo iz različnih prepisov čistila birokratske ovire. To delamo na dva načina. Pri predpisih, ki so že v vladnem postopku, preverjamo, ali vsebujejo nove birokratske ovire, ki jih nato pravočasno odstranimo. Na drugi strani pa želimo spreminjati tudi že veljavne predpise in iz jih odstraniti zapletene postopke.“
Javna uprava mora biti po Virantovih besedah prijazen in učinkovit servis za državljane in podjetja in ne del problema. Minister je tudi poudaril, da je v javni upravi veliko prostora za inovacije, s katerimi bomo prihranili čas in denar. Če bi poenostavili vse načrtovane postopke, bi po njegovih izračunih prihranili 360 milijonov evrov.
Kako bodo olajšali življenje državljanov?
Kot zelo revolucionarno je Virant označil novost „javna uprava brez obrazcev“. To pomeni, da bi javni uslužbenci namesto strank elektronsko izpolnili zahtevan obrazec, ki ga stranka na koncu samo podpiše. Uveljavitev te novosti načrtujejo za 1. januar 2014. Druga novost, s katero bi olajšali naše življenje, pa je avtomatsko obnavljanje socialnih in družinskih prejemkov. To bi delovalo na enak načinh kot sedaj deluje informativni izračun dohodnine. Če stranka z izračunom ne bi bila zadovoljna, lahko poda ugovor. To novost minister načrtuje za januar 2015. Virant je še poudaril, da bodo zelo dosledno pazili, da javna uprava od državljanov ne bi zahtevala potrdil o dejstvih iz uradnih evidenc. To pomeni, da jim ni treba pokazati dokumentov, izpiskov, informacij, do katerih se lahko dokopljejo sami.
Nekaj bonbončkov tudi za podjetja
Med novostmi, ki bodo pomagala podjetjem, je enkratno sporočanje podatkov. Ideja je, da bi se različni podatki vnesli samo enkrat, in to preko enotnega portala, do katerega lahko odstopajo vse institucije, ki te podatke potrebujejo. Nujna je tudi poenostavitev na področju gradbenih dovoljenj. Po novem bi se pred izdajo dovoljenja preverila le skladnost gradnje s prostorskimi akti, v nadaljevanju pa projektant izdela tehnični projekt, za katera tudi odgovarja. Virant obljublja tudi nadgradnjo sistema „vse na enem mestu“. To pomeni, da bi lahko podjetja tam, kjer so se doslej lahko zgolj registrirala ali prijavljala, na primer na davčno upravo, zavod, pridobivala tudi dovoljenja. Virant sicer načrtuje tudi ustanovitev enotne točke za izdajo enotnega dovoljenja za prebivanje in delo tujcev, prenovo sistema pavšalistov in elektronsko javno naročanje z modulom obratne dražbe. To pomeni, da bi ponudniki licitirali, kdo neko storitev ponudi ceneje.
A Virantoza ve, da smo ex juga antibiroktasko že skoz dal??? Ta bo še Golga odprl za uslužbence, ki ne …
Samo PreVirant naj nam ne pomaga z debirokratizacijo, ker bomo šli še bolj u 3PM, kot smo že. Česarkoli se …
Nebi bilo slabo, če bi prodali naše sodstvo v kompletu?