Velika težava z nakazilom otroških dodatkov

Foto: Profimedia Denar, štetje denarja Foto: Profimedia denar bankovci
Pri pregledovanju bančnega izpiska je bralec ugotovil, da v oktobru z ženo nista dobila nakazila iz naslova otroškega dodatka. Ob preverjanju, kje se je zapletlo, so jima razložili, da je bil znesek nakazan na njun račun, ki sta ga pred letom in pol zaprla.
Oglej si celoten članek

Pred leti je otroški dodatek prejemal bralec na svoj transakcijski račun, nato pa je pravico začela uveljavljati žena, o čemer sta obvestila pristojni center za socialno delo in jim javila podatke o novem transakcijskem računu za nakazila. V zadnjem letu in pol so tako nakazila prihajala na ženin račun. Ob pregledu zadnjega izpiska pa sta ugotovila, da nakazila ni bilo, čeprav je družina še vedno upravičena do otroškega dodatka. 

Ko ste preverila na centru za socialno delo, so jima povedali, da je bil znesek nakazan na račun bralca, ki je bil v rabi pred nekaj leti in je že leto in pol zaprt. Kako je lahko prišlo do napake, jima niso pojasnili. Ker se jima je vse skupaj zdelo nenavadno, sta pregledala bančne izpiske za več mesecev nazaj in ugotovila, da jima otroškega dodatka niso izplačali niti aprila, vse druge mesece pa je bilo nakazilo izvedeno na ženin račun. 

Na pristojnem centru za socialno delo so jima potrdili, da nakazili nista bili realizirani in da ju bodo poravnali ob naslednjem rednem nakazilu, kar se je tudi zgodilo. Odgovora na vprašanje, zakaj je prišlo do napake, nista dobila. 

Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti izplačuje otroški dodatek najkasneje do 15. v mesecu za pretekli mesec. Pravica do otroškega dodatka se prizna za obdobje enega leta, preneha pa s prvim dnem naslednjega meseca, ko niso več izpolnjeni pogoji. 

Ministrstvo: Takih primerov nimamo 

Zanimalo nas je, kaj je šlo narobe, a na ministrstvu za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti pravijo, da takih primerov, kot je primer našega bralca, nimajo. "Če pa stranke na pristojni center za socialno delo ne sporočijo pravočasno spremembe bančnega računa, lahko pride do izpada oz. zakasnitve nakazila. V primeru, da pride do izpada nakazila iz naslova otroškega dodatka, stranka prejme naslednji mesec poračun za nazaj. To pomeni, da v naslednjem mesecu prejme dve nakazili," razložijo. 
V praksi sicer, pravijo, lahko do zakasnitve pride zaradi kasneje oz. prepozno izdanih odločb o odobritvi otroškega dodatka. "Iz tega razloga se v času, ko je povečano število izdaje odločb, mesečno izvede nakazilo otroškega dodatka dvakrat. Namen je, da upravičenci izplačilo prejmejo pravočasno," razložijo. 

Na ministrstvu pojasnjujejo, da se "v kolikor je izdana odločba o upravičenosti do otroškega dodatka in je pravica vnesena v informacijski sistem, nakazila izvajajo redno brez napak. V primeru spremembe transakcijskega računa so stranke dolžne o tem obvestiti pristojni center za socialno delo, da se lahko podatki o bančnem računu spremenijo v informacijskem sistemu". 

Vsak upravičenec ima možnost preveriti, ali je podatek o bančnem računu, na katerega bo nakazovan denar, pravilen. Ta podatek je med drugim izpisan vsako leto na novi odločbi oziroma novem informativnem izračunu, ki ga izda pristojni center za socialno delo. 
Prejemniki otroškega dodatka vsako leto prejmejo novo odločbo oziroma nov informativni izračun, kjer je izpisan tudi podatek o bančnem računu, na katerega se bo nakazoval.

A v primeru, o katerem pišemo, ni prišlo do tega, da bi bila sprememba računa sporočena prepozno, saj sta otroški dodatek že dlje časa prejemala na novi račun, na novi račun pa je otroški dodatek prišel tudi po tem, ko aprila nakazila ni bilo oziroma je bilo izvedeno na napačen, stari transakcijski račun. 

Pojasnila, kje in kako se je zapletlo, tako nismo dobili niti na ministrstvu za delo, niti nam niso pojasnili, ali kdo preveri, zakaj se zavrnjena nakazila niso izvedla in ali obvestijo tistega, ki bi ga moral prejeti. 

Ali nihče ne preverja nakazil, ki ne gredo skozi?

Na zaprte račune se plačila ne morejo izvajati, pravijo v največji slovenski banki NLB. "Stranka dobi pri posredovanih nalogih prek NLB Klika, Klikina in Klikproja že pri samem vnosu teh podatkov obvestilo, da je račun ukinjen. Pri posredovanju podatkov prek NLB Proklika pa stranka dobi informacijo, da je račun ukinjen po že opravljenem vnosu podatkov. Enako obvestilo se stranki NLB pojavi, če želi nakazati sredstva na račun, odprt pri Upravi za javna plačila," so nam pojasnili. 

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 16

  • 12:22 19. December 2022.

    Enako se dogaja FURSu pri nakazilu dohodnine.

  • 12:10 19. December 2022.

    Center za socialno delo.. mafija večina 90% ostalih 10%še prisluhnejo kaj... ostalo pa kavica, frizerske zadeve, lakiranje nohtov, sebi in …

  • 09:32 19. December 2022.

    Ministr Marjan govori o menjavi, materialni menjavi pri nabavi z ZDA za zamenjavo vojaških vozi, direktor logistike, na istem mestu …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.