Kartico zvestobe danes lahko dobimo praktično v vsaki trgovini. Informacijski pooblaščenec in Zveza potrošnikov Slovenije sta pod drobnogled vzela 12 takih klubov zvestobe.
Podatki na zalogo
Sporno je že to, koliko osebnih podatkov od kupcev zberejo trgovci. Informacijska pooblaščenka Nataša Pirc Musar je opozorila, da zbirajo ogromno podatkov, tako da svoje stranke dobro poznajo, in vse to lahko uporabljajo za ciljno trženje.
"Trgovci, ki profilirajo posameznike, zelo dobro poznajo naše življenjske navade – spolne, kako zdravo živimo, koliko alkohola popijemo in tako naprej. To niso več preproste stvari," je opozorila Pirc Musarjeva. Potrošnike opozarja, da se morajo zavedati, kaj vse s trgovci delijo, od trgovcev pa predvsem pričakuje transparentnost pri obdelavi osebnih podatkov.
Pri nakupih primerjava namesto zvestobe
Predsednica ZPS Breda Kutin pa je pod vprašaj postavila glavno obljubo teh kartic zvestobe, in sicer ugodnejše nakupe.
“Naša glavna ugotovitev je, da se vam zaradi kartice zvestobe ne izplača spremeniti nakupovalnih navad. O njej razmislite kvečjemu pri ponudniku, kjer redno nakupujete. Kartice zvestobe še naknadno otežujejo vašo informirano odločitev o nakupu čim bolj ugodnega in kvalitetnega izdelka. Primerjava ponudnikov se neprimerno bolj splača od zvestobe trgovcu," je poudarila Kutinova.
Nakup zaradi kartice je tako lahko celo slabši in manj kakovosten.
Tudi zbiranje fiktivnih enot, zvezdic, toč, pik zamegli povezavo med količino nakupov in prisluženimi popusti.
Zmagajo pa v Studio Moderna, kjer ti kartico ugodnosti celo zaračunajo 50€, brez da bi te o "ceni" predhodno sploh …
Uporabljaj Firefox s pluginom NoScript, pa bos imel mir.
Žurnal vi ste totalni idioti. Sploh ni mogoče priti do članka, ne da bi popnil ven Kinder Milchschnite in tega …