Na vratih ambulant v zdravstvenih domovih (ZL) Ljubljana od začetka leta visi obvestilo, s katerim paciente opozarjajo, da bodo storitev za katero se izkaže, da ni nujna - pa so zaradi nje prišli k zdravniku, ki ni njihov izbran - morali plačati iz lastnega žepa. Kot pravijo v ZD Ljubljana, so tako storitev doslej zaračunali le izjemoma.
"Po naših informacijah gre za osamljene primere pacientov, ki koristijo nenujne storitve pri neizbranem zdravniku v času, ko njihov izbrani osebni zdravnik dela oziroma ima nadomestilo."
Na urgenco po sedmih letih težav
Velike težave imajo z nenujnimi bolniki tudi v službi splošne medicinske pomoči oziroma na urgenci. Po nekaterih podatkih naj bi tja prišlo 60 odstotkov takih bolnikov, ki bi sicer lahko bili oskrbljeni naslednji dan pri svojem izbranem zdravniku. "Bolniki najpogosteje prihajajo na urgenco zaradi zdravstvenih stanj, ki niso nujna in sicer: kašelj, slabo počutje, občutka vročine, zaradi najrazličnejših težav, ki trajajo že dlje časa (rekorder je imel težave sedem let), prihajajo z zahtevami po najrazličnejših preiskavah. Pogost razlog prihoda na urgenco (mimo izbranega zdravnika) je, ker so prepričani, da njihov zdravnik potrebuje dalj časa za preiskave, na urgenci pa je vse narejeno v enem dnevu," pravijo na ZD Ljubljana, kjer so pristojni tudi za ljubljansko urgenco.
Konflikti in pritožbe
Glede na zakon, ki ureja zdravstveno zavarovanje, bi takim bolnikom na urgenci storitev lahko zaračunali, vendar se zato, tudi v izogib konfliktov odločijo le izjemoma. "Zaračunali smo le izjemno majhnemu deležu bolnikov, ki so prišli na urgenco. Šlo je za najbolj evidentne
primere izkoriščanja sistema nujne medicinske pomoči. Naj omenimo, da zaračunavanje pri pacientih sicer povzroča hude konflikte na urgenci in pritožbe."
Se strinjam. Laik v takih primerih ne more vedeti kaj je nujno in kaj ne. Za to imamo zdravnike. In …
pred leti šel do dežurnega z 40 vročine, rekli so mi da bi lahko komot počakal naslednji dan osebnega zdravnika …