Od konca marca letos pristojno ministrstvo izdaja biometrične osebne izkaznice. Izkaznice so opremljene s čipom, na katerem sta biometrična podatka (prstni odtis in podoba obraza), na njem pa je prostor tudi za kvalificirano potrdilo za elektronski podpis ter dve sredstvi elektronske identifikacije (visoke in nizke ravni zanesljivosti), pri starejših od 12. let.
Biometrična osebna izkaznica omogoča elektronsko identifikacijo in avtentikacijo za dostop do elektronskih storitev ter elektronsko podpisovanje. Biometrično osebno izkaznico bo mogoče uporabiti tudi v sistemu zdravstvenega zavarovanja.
Vendar pa se pri uporabi zapleta, saj še vedno ni mogoče uporabljati biometrične osebne izkaznice za elektronsko identifikacijo. Kot so nam že pred časom pojasnili na ministrstvu za javno upravo, se dobavitelj čipov "zaradi situacije v Rusiji in Ukrajini sooča s težavami pri razvoju", posledično je prišlo do zakasnitve pri dobavi programske opreme. Tako so nam pojasnili maja.
Kako bo mogoče uporabljati elektronsko osebno izkaznico?
Elektronsko osebno izkaznico bo mogoče uporabljati na dva načina. Prva možnost bo s pomočjo čitalnika pametnih kartic in namensko programsko opremo (medprogramjem), pri čemer bo prijava podprta bodisi neposredno v sami spletni aplikaciji bodisi prek storitve SI-PASS. Druga možnost uporabe bo z mobilno aplikacijo, prek storitve SI-PASS. "Večina spletnih aplikacij državne uprave že sedaj omogoča prijavo prek storitve SI-PASS, tako da bosta s tem omogočena tudi oba opisana načina prijave," pojasnjujejo na ministrstvu.
Za aktivacijo elektronske osebne izkaznice uporabnik potrebuje začetno geslo za nastavitev uporabniškega gesla za visoko raven identifikacije in e-podpis. Začetno geslo uporabnik prejme nekaj dni po prejemu osebne izkaznice v posebni ovojnici, če mu je bila tudi osebna izkaznica vročena po pošti. V primeru osebnega prevzema osebne izkaznice je geslo vročeno hkrati z osebnim dokumentom. Trenutno je evidenci elektronskih osebnih izkaznic zabeleženih okrog 256.000 imetnikov, ki še čakajo na prejem aktivacijske kode. Glede na napovedi ministrstva bodo morali čakati vsaj še do sredine oktobra.
Po nastavitvi uporabniškega gesla, za kar bo posameznik potreboval začetno geslo, bo treba aktivirati elektronsko osebno izkaznico. To bo mogoče storiti z uporabo namiznega računalnika in čitalca za pametne kartice ali pa z namensko aplikacijo, za katero napovedujejo, da bo na voljo še letos.
Kdor si ne bo naložil namenske aplikacije, bo tako potreboval čitalec za pametne kartice, kar predstavlja dodaten strošek. Kot pojasnjujejo na spletni strani SI-TRUST, so primerni vsi standardni čitalci pametnih kartic, tako kontaktni kot brezkontaktni, ki podpirajo standard ISO/IEC 14443. Čip vključuje dvojni vmesnik in podpira standard ISO/IEC 14443.
Kdor nima doma čitalca pametnih kartic, bo, če ne bo uporabljal mobilne aplikacije, moral napravo kupiti. Ob pregledu nekaj spletnih trgovin vidimo, da so cena čitalcev pametnih kartic začne pri nekaj več kot 10 evrih.
ne vem kaj se gredo vso to visoko tehnologijo, če niso sposobni nekaj izdelat do konca ... najbrž so v …