Predlagali ste, da bi Ljubljana imela tramvaj. Kdaj in koliko bi stal?
Tramvaj je primerna rešitev v sklopu primestne in mestne železnice z zadostnim številom postajališč znotraj mestnega obroča. To je zagotovo srednjeročni projekt, je pa treba odločitev o tem sprejeti čim prej, da vse pripravimo in se prijavimo za črpanje sredstev evropskih skladov. Evropski komisar je že povedal, da sredstva za razvoj železniške infrastrukture so. Ta projekt ni znanstvena fantastika, saj kilometer tramvajske proge stane od osem do 15 milijonov evrov. Poleg tega ne dvomim, da bi v tak projekt pritegnili zasebna sredstva, prav tako pa bi se bilo smiselno povezati z že obstoječimi ponudniki tovrstne infrastrukture v Evropi in svetu.
Je prav, da imajo starši, ki v Ljubljani živijo dlje, pri vpisu otrok v vrtec prednost?
Otrok je otrok, zato je po moji oceni obstoječi odlok o vpisu v vrtec do neke mere diskriminatoren, predvsem kar se tiče dolžine bivanja v Ljubljani. Lahko se zgodi, da se družina z majhnim otrokom preseli v Ljubljano, ker starša tu dobita službo, a nimata otroka kam dati, ker tukaj ne živita skoraj dve leti. Zato je treba spremeniti sistem ponudbe, da se izrabijo proste kapacitete, ki so že v lasti Mestne občine Ljubljana (MOL), predvsem prazni prostori v osnovnih šolah.
Lahko župan ali MOL pripomore k znižanju cen stanovanj v Ljubljani? Če da, kako?
Lahko, s pametno politiko. Naš cilj je zagotoviti večji fond stanovanj, ki jih bodo lahko mladi najeli za ugodno najemnino in s klavzulo, da se po določenih letih določi, kako naprej. Ker se mlade družine z otroki selijo iz Ljubljane, bi morali omogočiti gradnjo vrstnih enodružinskih hiš tudi na mestnih zemljiščih, ki se oddajo v dolgoročni najem. Tako načrtovanje je bilo do zdaj odsotno.
Javno-zasebna partnerstva (JZP) so v Ljubljani popularna. Bi to prakso nadaljevali?
Da, a drugače in predvsem v skladu z zakonom. Pred objavo razpisov bi bilo treba narediti študijo ekonomske učinkovitosti in predhodno povprašati, ali je kdo zainteresiran za projekt ter v kateri smeri in kolikšnem obsegu. Predvsem pa bi bilo treba jasno razdeliti odgovornost javnega in zasebnega partnerja, ne tako kot zdaj, ko je na koncu zasebni profit in javni dolg oziroma breme.
Katere projekte bi izpeljali z JZP?
Zagotovitev fonda stanovanj, izgradnjo garaž za stanovalce v starejših soseskah ter zagotovitev prostorov otrokom in starostnikom.
Katere Jankovićeve projekte bi dokončali?
Odpravila bi pomanjkljivo komunalno opremljenost Ljubljane, kar je nekdanji župan obljubljal že leta 2006 in 2010. V mojem programu je zapisano, da bomo zgradili 200 kilometrov manjkajoče kanalizacije. Prvenstveno zato, ker to potrebujejo Ljubljančani, in zato, ker smo se zavezali Evropski uniji, da bo imela vsaka hiša kanalizacijo do leta 2015.
Kakšen rezultat napovedujete na volitvah?
Kratkoročni cilj je drugi krog. V primeru drugega kroga pa napovedujem zmago.
Imate več ali manj možnosti na volitvah, ker bo isti dan referendum o družinskem zakoniku?
Nekaj soodvisnosti na rezultat verjetno bo, težko pa rečem, v kakšni smeri.
"V drugem krogu bom zmagala"
Mojca Kucler Dolinar. Meni, da tramvaj ni znanstvena fantastika. Mladim bi dala mestna zemljišča za hiše.
Nikjer, saj gre samo za prilizovanje. Hebem ji tramvaj njej in vsem ki samo pomišljate nanj. Zgleda in tudi je …
Ja boš , čez 30 let . A ti dodam zraven še eno rogato žvalco !
Če ne delajo kot,da so še v inkviziciji se pa duvajo,kot uni dol na spodnji polovici zemlje,ki majo zarad nafte …