Uvedba pristojbin je zadnji ukrep

Foto: Žurnal24 Slovenske ceste veljajo za ene od najbolj krvavih v Evropi.
V primeru uvedbe pristojbine za dostop z avtom v središče mesta mora le-ta biti usklajena z občinami, je povedal okoljski minister Podobnik.
Oglej si celoten članek

Kakršnakoli odločitev glede ukrepov za zmanjšanje onesnaženosti zraka v mestih, vključno z morebitno uvedbo pristojbin za dostop z avtom v središče mesta, mora biti najprej usklajena na ravni občin in nekaterih resorjev, je povedal okoljski minister Janez Podobnik. Usklajevanja z občinami naj bi začeli v naslednjem tednu, saj mora ministrstvo do sredine decembra evropski komisiji odgovoriti na opozorilo glede uvajanja ukrepov za zmanjševanje onesnaženja zraka v mestih.

Vprašanje uvedbe pristojbine za dostop v središče mesta – najbolj problematični glede količine prašnih delcev v zraku so Ljubljana, Maribor in Nova Gorica, glavni vzrok pa cestni promet – je postalo aktualno ob opominu, ki ga je evropska komisija Sloveniji poslala zaradi preseganja mejnih vrednosti prašnih delcev v zraku v nekaterih slovenskih mestih. Slovenija mora do petnajstega decembra, tri mesece po prejemu opomina, odgovoriti, s kakšnimi ukrepi bo zmanjšala preveliko količino prašnih delcev.


Okoljski minister Podobnik je napovedal usklajevanja z občinami v naslednjem tednu. © BOBO

 
Po besedah direktorja direktorata za okolje na ministrstvu Radovana Tavzesa v zadnjih dneh bi bil najbolj logičen korak zmanjšanja dostopa osebnih vozil v mesta in posledično večja uporaba javnega prometa. Najučinkovitejši način za to naj bi bila uvedba posebne pristojbine za dostop v središče, ki pa bi morala biti dovolj visoka, da bi ljudi spodbudila k uporabi javnega prevoza.

 
 

Opozorilo evropske komisije temelji na dveh direktivah; na direktivi o ocenjevanju in upravljanju kakovosti zunanjega zraka ter na direktivi o mejnih vrednostih dušikovega in žveplovega dioksida, trdnih delcev in svinca v zraku. Podatki, ki jih je Slovenija v Bruselj poslala septembra lani, so pokazali, da so bile mejne vrednosti koncentracije delcev s premerom do 10 mikronov (t. i. PM10) večkrat presežene.


Glede uvajanja omenjenih pristojbin niso sprejeli še nobene odločitve ne na vladni ne na občinski ravni, je povedal Podobnik. Po njegovih besedah bi o uvedbi pristojbin razmišljali potem, ko bi dosegli "neko zadovoljivo raven javnega prometa" in bi bila onesnaženost zraka še vedno previsoka. Po mnenju ministrstva bi se moral za doseganje mejnih vrednosti glede na stopnjo onesnaženosti zraka v slovenskih mestih promet osebnih vozil zmanjšati najmanj na tretjino sedanjega.

Ukrep: večja uporaba javnega prevoza in posebni filtri

Pri izpolnjevanju zahtev direktiv se bodo osredotočili na lokalno raven, in sicer večanje uporabe javnega prometa pri dnevnih migracijah primestnega prebivalstva, je povedal minister in dodal, da bodo med drugim predlagali uvajanje novih ponudb javnega prometa tako na cestah kot železnici, parkiranje vozil zunaj mestnih središč in osveščanje ljudi o škodljivosti onesnaženja zraka na zdravje.

Pri pripravi ukrepov bodo upoštevali tudi izkušnje iz tujine; tako je Podobnik omenil primere iz Avstrije, in sicer vgradnjo posebnih filtrov v avtobuse, druga javna sredstva, čistejše gorivo (biodizel in plin), uporabo amonijevega acetata za posipavanje cest pozimi ter mokro čiščenje cest v mestih.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.