Podjetje Telemach je svoje naročnike sredi februarja obvestilo, da bo večino svojih paketov in trojčkov s 1. marcem podražil za približno evro in pol, v zameno pa naj bi ponudili enkrat višjo internetno hitrost. Naročnik paketa trojček MIX S, ki je bil po starih pogojih poleg klasične telefonije, digitalne TV naročen še na internetno hitrost 8/1 megabita na sekundo, pa nas je obvestil, da je operater kljub obljubi o višji hitrosti vsaj pri treh lokacijah, kjer je naročnik on oziroma njegovi bližnji sorodniki, zatajil.
Vračali denar, a trdijo, da pritožb ni bilo
Ko smo na Žurnalu24 pri Telemachu skušali preveriti, v koliko primerih in zakaj niso zvišali hitrosti internetne povezave, so nam skopo sporočili, da "do zdaj pritožb ni bilo". Ko pa smo jim pojasnili, da zagotovo obstajajo takšni primeri, kjer so se sami odločili za vračilo dela denarja – korespondenco hranimo v uredništvu – pa odgovora nismo prejeli več.
V pojasnilu bralcu, ki so mu znižali naročnino za en evro, pri Telemachu sicer navajajo, da "so se hitrosti višale postopoma". A tega pri spremembi paketov oziroma povišanju cene naročnikom niso pojasnili.
Operaterji se zavarujejo tudi z besedico "DO"
Da najvišja možna hitrost internetne povezave, ki jo oglašujejo operaterji, pogosto ni enaka najvišji možni, zagotovo ni skrivnost. Običajno – tudi v primeru Telemacha - je v naročniških pogodbah navedeno, da operater zagotavlja hitrost internetne povezave "DO" določene količine prenosa, kar pa nujno ne pomeni, da je taka hitrost uporabniku ves čas na voljo. Ta je lahko odvisna tudi od števila uporabnikov na predmetnem priključku, kvalitete omrežja in uporabnikove tehnologije, naravnih ovir … Zaradi formulacije v naročniški pogodbi pa ta odstopanja še vedno spadajo znotraj pogodbenega dogovora.
Tina Čuček, predstavnica Agencije za pošto in elektronske komunikacije republike Slovenije, nam je pojasnila, da je "šele v primeru znatnih odstopanj dejanske hitrosti od pogodbeno dogovorjene ali sploh nedelovanja podatkovnega prenosa mogoče govoriti o neizpolnjevanju pogodbenih obveznosti operaterja, kar ima lahko za posledico upravičenost uporabnika do nadomestila zaradi slabšega delovanja oziroma nedelovanja storitev."
Višina nadomestil je urejena v splošnih pogojih izbranega operaterja oziroma ti določajo, da se pri višini nadomestil upoštevajo določila Samoregulacijskega kodeksa, ki so ga pod nadzoroma AKOSA pripravili operaterji sami.
Prekomerna odstopanja se zaenkrat presojajo v vsakem konkretnem primeru posebej, a AKOS načrtuje, da bi to lahko sčasoma izvedlo v sklopu AKOS Test Net - sistema za spremljanje kakovosti širokopasovnih storitev, ki je za zdaj le informativne narave.
za t2 pakete govorimo o hitrosti "do" in hitrosti, ki je v pogodbi zagotovljena. pred menjavo paketa za paket z …
To kako uporabnik uporablja tisto kar je plačal tebe ne zanima, ti mu zagotavljaj to kar on plačuje! (večina je …
Jože , ni poanta v tem kaj kdo potrebuje, poanta je v tem, če nekaj plačuješ, potem je tudi dolžnost …