"Uvedba brezplačnih vozovnic za upokojence, starejše od 65 let, imetnike evropske kartice ugodnosti invalida in vojne veterane je v letu 2022, po odpravi ukrepov za preprečevanje okužb COVID-19, povzročila veliko gnečo na določenih linijah medkrajevnega avtobusnega potniškega prometa," so na ministrstvu za infrastrukturo priznali v odgovoru na predlog državljana, naj zaradi povečanega števila starejših potnikov uvedejo rezervacije na medkrajevnih avtobusih.
Rezervacija po njihovem korak nazaj
Kot opažajo na ministrstvu, do gneče prihaja predvsem na linijah, ki vodijo v bolj turistične destinacije (Obala, Bled, Bohinj). A sistem rezervacij bi bil po njihovem mnenju korak nazaj.
"Namreč, to bi pomenilo, da bi vsak potnik, tudi npr. tisti z mesečno vozovnico moral vsak dan najprej po rezervacijo. To bi pomenilo dodatno gnečo na prodajnih mestih in potencialno tudi dodatne stroške, če bi morali rezervacijo plačati. V primeru brezplačne rezervacije pa bi lahko nekdo sedež rezerviral, potem pa ga na vozilo ne bi bilo, saj ga to ne bi nič stalo," verjamejo.
Uvedbe rezervacij sicer popolnoma ne izključujejo, "lahko bi ga mogoče uvedli le za posamezne linije kjer se permanentno ugotavlja presežek potnikov (čeprav je v tem primeru možno zagotoviti tudi dodatna vozila, kar smo prakticirali do sedaj) ali za posamezne vrste vozovnic".
Potniki se bodo kmalu morali validirati ob vstopu in izstopu
A težavo bodo, kot pravijo, naslovili na drugačen način - v smeri validiranja ob vstopu in izstopu iz vozil javnega potniškega prometa.
"Težava brezplačnih vozovnic za omenjene skupine je v tem, da ni možno ugotoviti, kam se potniki peljejo. Registrirajo se le ob vstopu v vozilo, ne pa tudi na izstopu, poleg tega so njihove poti naključne. Npr. pri dijaških mesečnih vozovnicah se potnik dopoldan validira, ko z avtobusom potuje od doma do šole in popoldan, ko se validira ob povratku in isto pot opravi vsak dan. Z določenim algoritmom je mogoče te pare »poloviti« in ugotoviti, kje potniki običajno so in na ta način zagotoviti ustrezne kapacitete na vozilih. Pri brezplačnih vozovnicah pa tega ni mogoče storiti, saj so poti zgoraj omenjenih skupin (predvsem upokojencev) različne in naključne," so pojasnili.
Doslej so to reševali z dodatnimi linijami na najbolj obremenjene destinacije, v prihodnje pa načrtujejo nabavo takšne validacijske opreme, ki bo omogočala registracijo potnikov tako ob vstopu v vozilo kot na dostopu iz njega. "Tako bomo vedeli, kam so potovali naključni potniki (in ne le dnevni migranti, ki se vozijo v šolo, na fakulteto oz. na delo) in tako zagotovili ustrezne kapacitete oz. ustrezno število vozil," so zatrdili.
Predlagatelji bi o tem morali razmišljati pred uvedbo brezplačnih kart za upokojence .
Eh, decentralizacija, tranzit pa na vlake, pa bo delavskih voženj manj, ceste bodo prazne in varnejše, preostali promet hitrejši. Ja, …
Važno da se proda karto ,kljub temu da ne prideš na avtobus,kot na tekmi ko je polno ne moreš več …