Ukrepi za manj krvi na cestah

Foto: Žurnal24
Nova zakonodaja naj bi – poleg višjih kazni kršiteljem – med drugim prinesla tudi posebne izvedence za varnost javnih cest. Črne točke že poznamo. Bodo izvedenci prinesli izboljšave?
Oglej si celoten članek

Ministra za promet in za notranje zadeve Patrik Vlačič in Katarina Kresal sta na današnjem posvetu o novi cestnoprometni zakonodaji kot prioriteto poudarila varnost v cestnem prometu.

Omenjeni ministrstvi sta pripravili predloge štirih zakonov, ki bodo nadomestili dosedanji zakon o varnosti cestnega prometa. Gre za zakone o javnih cestah, o motornih vozilih, o pravilih cestnega prometa in o voznikih, ki jih na današnjem posvetu predstavljajo strokovni in zainteresirani javnosti.

Strožje kazni
V predlogih nove zakonodaje je med drugim poudarek na strožjih kaznih glede tistih voznikov, ki sedejo za volan alkoholizirani, saj želijo biti bolj učinkoviti pri odvzemu vozniškega dovoljenja, pri odvzemu avtomobila ter pri ponovnem kaznovanju, kadar storilci znova sedejo za volan pod vplivom alkohola, pojasnjuje Kresalova.

Na prometnem ministrstvu bodo letos skupaj s svetom za preventivo direkcije za državne ceste preventivnim dejavnostim namenili 2,4 milijona evrov, od tega 220.000 evrov organizacijam civilne družbe. Več pozornosti pa želijo nameniti tudi izboljšanju varnosti državnih cest, ki bi jo označevali z zvezdicami.

Policija bo, kot pravi ministrica, ob odvzemu vozniškega dovoljenja podatke takoj posredovala sodniku za prekrške, če bo v času odvzema voznik sedel za volan, bo to postalo kaznivo dejanje, na 1200 evrov pa se povišujejo kazni za povratnike.

Izvedenci za varnost javnih cest
Zakon o javnih cestah prinaša izvedence za varnost javnih cest. Za Žurnal24 je Bogdan Pezdirc z Direkcije za ceste pojasnil, da gre za ljudi, usposobljene za pregledovanje cest, ki se načrtujejo, in tudi tiste, ki so v obratovanju in so sestavni del vseevropskega omrežja.

Uvedbo delovanja izvedencev – ti bodo zunanji izvajalci posameznih projektov − zahteva evropska direktiva o izboljšanju varnosti, sodelovali pa bodo v vseh fazah načrtovanja novih cestnih odsekov, pregledovali bodo tudi varnost obstoječih avtocest.

Črne točke
Črne točke že poznamo, toda čeprav jih poznamo, se varnost na odsekih kaj dosti ne spremeni. Bodo izvedenci prinesli izboljšave? "Na avtocestnem križu gotovo," meni Pezdirc.

Nova zakonodaja bo prinesla še številne druge ukrepe za izboljšanje varnosti na cestah, uvedla pa bo tudi odgovornost upravljalca cest. Če to poenostavimo − Dars kot upravljalec ceste bo v imenu lastnice, države, odgovoren za varnost. "Zdaj se lahko skrijejo za določenimi komisijami in podobno, z uvedbo sprememb pa bo jasno določena tudi odgovornost," pravi Pezdirc.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.