V sindikatu si želijo čim bolj običajnega delovanja vrtcev, šol, dijaških domov in fakultet, "saj so negativne posledice zaprtja omenjenih zavodov vse očitnejše". Ob tem so izpostavili, da odgovorni sindikata niso vključili v aktivnosti iskanja najboljših rešitev in oblikovanja prilagoditev, ki so potrebne zaradi posledic epidemije. "Presenetljivo je, da šolske oblasti ne vidijo oziroma ne želijo prepoznati pomena izkušenj praktikov pri oblikovanju prilagoditev za čim boljše delovanje vzgojno-izobraževalnega sistema. Logična posledica takšnega odnosa je dejstvo, da nas šolske oblasti niso povabile niti k usklajevanju predvidenih organizacijskih modelov in priporočil za izvajanje pouka, ki so bili pred kratkim posredovani šolam in predstavljeni javnosti," so zapisali.
Navodila so pretirano splošna
Priporočilom ministrstva za šolstvo in zavoda za šolstvo očitajo "pretirano splošnost ter izogibanje odgovorom na zahtevna vprašanja". "To je najbolj očitno pri vprašanju izvedbe pouka na daljavo, ki je v primerjavi s spomladanskim izobraževanjem na daljavo bistveno zahtevnejše za izvedbo. O načinu organizacije in poteka pouka na daljavo še nekaj dni pred začetkom novega šolskega leta praktično ni mogoče izvedeti ničesar, čeprav gre za ključno vprašanje. Priporočila govorijo o prilagoditvi urnika in načinu pouka na daljavo, a o tem, kako si MIZŠ in Zavod za šolstvo to predstavljata, ne izvemo ničesar," poudarjajo.
Veliko nejasnega je tudi glede ocenjevanja. "Čeprav je splošno prepoznano, da izobraževanje na daljavo povečuje razlike v škodo tistih, ki so v slabšem materialnem in socialnem položaju, odgovorov, kako bomo te učinke nevtralizirali, ni. Izjema je zgolj priporočilo, naj učitelji pri 'usvajanju znanja in ocenjevanju znanja' pri izvajanju pouka na daljavo upoštevajo pogoje, ki jih imajo različni učenci in dijaki. Ob tem pa umanjkajo enotna navodila, kriteriji, jasen opis postopkov opredelitve takih učencev ali dijakov. Ali je res dolžnost vsakega učitelja, da si sam izdela lasten protokol za uresničitev zelo splošnega priporočila, ki se izogiba jasnim opredelitvam? Naj šole, ravnatelji in učitelji sami izdelajo prilagoditve izvajanja pouka na daljavo?," se sprašujejo v sindikatu.
Sprašujejo se tudi, zakaj ni pripravljenih strokovnih priporočil za predšolsko vzgojo ter za osnovne šole s prilagojenim programom. Prav tako ni nobenih zdravstvenih priporočil za univerze, ki so scier avtonomne.
Opozarjajo na dodatne obremenitve
Obsežno dodatno delo, ki ga nalagajo priporočila, ni nikjer ovrednoteno. "Če bo pouk tekel izključno v šolah, bodo morali učitelji – poleg vseh drugih obveznosti – evalvirati še potek izobraževanja na daljavo v preteklem letu, pripraviti individualne načrte za posamezne učence, izdelati načrt rabe IKT pri pouku. Vse to naj bi bilo postorjeno do sredine septembra! Poleg tega naj se učitelji dodatno izobražujejo za izvajanje pouka na daljavo in pripravijo naprej posnete (asinhrone) razlage snovi, ki morajo biti pripravljene za vsak slučaj, če bi morali preiti k pouku na daljavo. Kdaj naj bi to opravili, poleg že tako ali tako povečanih obremenitev, očitno nikogar ne zanima," opozarjajo v sindikatu.
Predlog sindikata, naj se ministrstvo pisno opredeli o vrednotenju dodatnih nalog, ki v predpisih niso določene, kot tudi o tveganjih za okužbe, ki jim bodo izpostavljeni zaposleni, učenci, dijaki in študentje in jih tudi NIJZ v svojih priporočilih ponovno izpostavlja, so na ministrstvu ignorirali. Kljub zbranim več kot 16.000 podpisov podpore dogovoru oziroma zahtevi za podpis, se na ministrstvu ne želijo soočiti s tem vprašanjem, poudarjajo v sindikatu in pozivajo ministrstvo, naj z zaposlenimi še pravočasno sklene dogovor o vrednotenju dodatnih del.
Vse manj bo znanja za vse,samo bogati si bodo lahko privoščili privat učitelje in inštruktorje, mogoče pa je to namen …
kdor ima otroke je imel priložnost spoznati vse razsežnosti trenutnega šolstva , zdravstva.... 20% jih je trdo delalo, verjetno resnično …
Učitelni tko najraje opozarjajo,izsiljujejo in štrajkajo.Predobr so plačan,za nedelo.