Čeprav je vlada z Uberjem podpisala le pismo o nameri, prihod že buri duhove. "Ni primerno strašiti ljudi z izkoriščanjem, naša naloga je, da sprejmemo take zakone, da do tega ne bo prišlo," je včeraj v državnem zboru povedal predsednik vlade Miro Cerar, ki je izpostavil, da bodo zakonodajne spremembe predvidoma na red do konca leta.
A na ministrstvu za infrastrukturo so očitno pohiteli, saj so nam odgovorili, da bo predlog zakona o prevozih v cestnem prometu pripravljen že naslednji mesec.
UberPop za zdaj odpade?
"Z vidika ministrstva je bistveno, da mora izvajalec prevozov tudi v takšnih primerih izpolnjevati vse pogoje kot jih morajo izpolnjevati drugi prevozniki in je potniku zagotovljena vsa zaščita," so nam o nam o predvidenih spremembah povedali na ministrstvu, ki ga vodi Peter Gašperšič. S tem odgovorom nakazujejo, da Slovenija ne bo dopustila kontroverzne aplikacije UberPop, ki prevoze omogoča tudi neprofesionalnim voznikom. Če bodo vztrajali pri trenutni ureditvi, bi vozniki potrebovali tudi licence.
A pri tem predlogu se zdi, da celotna vlada še ni popolnoma usklajena, saj je prav sopodpisnik skupnega pisma o nameri, minister Boris Koprivnikar le nekaj minut za Cerarjem izpostavil, da "če hočemo nekoč v prihodnosti omogočiti, da bi zaradi digitalne tehnologije tudi vi in jaz lahko vozila in bila na tak način ustrezno obdavčena pa tudi zavarovana bodo potrebne spremembe zakonodaje". Te stvari naj bi bile sicer predmet prihodnosti, a po njegovem se jim ne bo dalo izogniti, sicer se bodo pač izvajale neurejeno.
V Ljubljani bi Uberjeve avte prebarvali na belo-zeleno
V prestolnici, ki bo po vsej verjetnosti prva na zemljevidu Uberja, pravijo, da so njihova pričakovanja do tehnološkega podjetja znana. Vozniki bi morali imeti ustrezne licence in so v delovnem razmerju ali samostojni podjetniki. Pri voznikih je pogoj urejenost, uniformiranost, aktivno znanje slovenskega jezika in osnovno znanje vsaj angleškega jezika.
Še več na Mestni občina Ljubljana so pojasnili, da pričakujejo, da bodo vozila enotne grafične podobe EURBAN, pri čemer model ni določen, ampak morajo biti električna in dovolj udobna, kar pomeni, da morajo imeti najmanj 4 potniška mesta ter 1 za voznika. Občino in Ljubljanski potniški promet (LPP) pa zanima predvsem napredna aplikacija Uber, ker bodo v tem pogledu lahko električna vozila enotne barve. Ta vključuje belo-zeleno grafično podobo.
V Mariboru, ki ga je Uber poleg Ljubljane omenjal kot morebitna lokacijo, pa so previdni in o prihodu pravijo, da so vsi "potencialni investitorji oziroma platforme dobrodošle, ne želijo pa si, da bi nekdo nazadoval zaradi tega". Pogovorov s podjetjem še niso imeli.
Kdo bo Uberju nasprotoval pri nas?
Tako kot skorajda v povsod po svetu, je pričakovati upor taksistov tudi v Sloveniji, ki pričakujejo da bodo "nazadovali". Tomo Žmavc, predsednik Taxi društva Ljubljana, je povedal, da kljub napovedim, da bodo tudi vozniki Uberja morali upoštevati vsa pravila, dvomi v to. "Tudi na Hrvaškem se je izkazalo, da vozniki nimajo nobenih licenc," je pojasnil Žmavc in dodal, da se bo po njegovem mnenju ne glede na zakonodajo zadeva izrodila.
"Morda bomo pa tudi mi, ki še plačujemo takse in vse davke, morali začeti delati na črno za Uber," je sogovornik nezadovoljno komentiral in ob našteval, da je vse več konkurence, ki ne deluje po istih pravilih kot taksisti ... Vsak hotel ponuja že prevoze, GoOpti je prevzel dolge razdalje, zdaj prihajajo še LPP prevozi ... "Mi moramo imeti licence, mestno vinjeto, polletni tehnični pregled, dodatno zavarovanje," je še našteval Žmavc in zaključil, da še bo potrebno bodo šli na ulico tudi taksisti.
Proti prihodu tudi sindikalisti
Zaradi "izogibanju odgovornosti do svojih zaposlenih in potrošnikov" pa so nasprotovanje Uberju napovedali tudi v več sindikatih, in sicer Sindikatu Mladi Plus, Svobodnem sindikatu Slovenije, Gibanju za dostojno delo in socialno družbo ter Društvu Svetovalnica za migrante. Uber voznikov nikoli namreč ne zaposluje, ampak z njimi le sklene pogodbo o sodelovanju, tako vozniki nimajo pravic, ki bi jim pripadle, če bi bili redno zaposleni.
barbara.erzen@zurnal24.si
Res je, pa še to je res, da edino ljubljansko letališče nima urejenega javnega prevoza do mesta. Takšno slabo povezavo, …
..spet si pozabil na komuniste...bednik!
Taxi mafija je v Sloveniji nadpovprečno močna in očitno ni volje, da bi jim kdo stopil na prste. Država pa …