"Vse do prejšnjega leta so predorske (odstavne) niše izpolnjevale svojo osnovno funkcijo. Ob prvih primerih namernega naleta na končno steno predorske niše pa smo proučili možnosti spremembe tega predorskega detajla," pojasnjuje Marjan Koler z Družbe za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars).
V bodočem predoru Markovec bodo zato postavili zaščito odstavnih niš z ustrezno poševno odbojno ograjo; lani so podobno jekleno varnostno ograjo postavili v prvi odstavni niši predora Dekani (v smeri Kopra) in z njo zavarovali betonsko steno, ki stoji pravokotno na smer vožnje. Lani sta se namreč v predorih na Primorski cesti dva voznika odločila končati življenje in se pri veliki hitrosti čelno zaletela v steno predorske niše. Takšno metodo samomora so zaznali tudi drugod po svetu.
"Z namerami Darsa, ki jih omenjate, nisem seznanjen, vsekakor pozdravljam vsako razmišljanje o tem, kako povečati varnost. Kovinska ograja sicer smrti ne more preprečiti, morebiti pa bo koga od samomora odvrnila," ocenjuje poveljnik koprske gasilske operative Denis Glavina. Grožnja varnosti v naših avtocestnih predorih so predvsem izredni dogodki. Skoraj v tretjini primerov gre za nesreče.
Naši na drugem mestu
Slovenski avtocestni predori so se v sklopu evropskega ocenjevalnega projekta doslej odrezali dobro. Predori Trojane, Kastelec, Dekani in Šentvid so dosegli oceno zelo dobro, Jasovnik dobro, Karavanke pa sprejemljivo, in sicer predvsem zaradi zgolj ene cevi in ker ni ubežnih poti. Na skupni evropski ocenjevalni lestvici so naši predori zasedli drugo mesto.
Najboljš bi blo na poligone varne vožnje postavt še en zid za samomorilce in njihove privržence.Vsaj ne bi nihče nastradal …
In kaj bodo dosegli s tem? To, da bo avto odbilo na cestišče in bo ogrožal še druga vozila. Sicer …