Koliko zaposlenih na LPP se v službo vozi z avtobusom?
Zelo malo, okoli dva odstotka, čeprav imajo brezplačen prevoz oziroma ne dobijo nadomestila za prevoz na delo.
Katere bodo najpomembnejše investicije v vašem mandatu?
Prva je nakup 20 enojnih avtobusov na metan. Upam, da jih bomo dobili oktobra naslednje leto. Ponudbene cene pri javnem naročilu so bile med 220 in 270 tisoč evri za en avtobus. Za zdaj namreč ne bomo kupovali hibridov, ker se je pri testiranjih pokazalo, da niso najboljši. Hibridni avtobus stane okoli 750 tisoč evrov, vendar težave poleg visokih zagonskih stroškov predstavljajo tudi baterije, za katere se ne ve, kam z njimi po petih letih. Poleg tega ni prodajalca na svetu, ki bi na baterije dal več kot dve leti garancije.
Peter Horvat. Najprej je bil voznik avtobusa, letos pa se je drugič prijavil na razpis za direktorja LPP. Funkcijo bo prevzel 1. januarja. Kot pravi, se v službo vozi z avtobusom, le na dan intervjuja se ni, ker je deževalo. Dodaja, da sta sneg in dež za LPP zlata jama: “Če bo tako vreme zdržalo, bo v redu (smeh).”
Kakšni so še cilji pri prenovi voznega parka?
V voznem parku imamo 215 avtobusov. Z nakupom 20 novih bo odstotek avtobusov, ki ne zadovoljujejo evropskih standardov, padel na deset odstotkov. Cilj je, da bi v naslednjih sedmih letih 75 najstarejših avtobusov zamenjali. Slabost starih avtobusov je, da onesnažujejo okolje. Mislim, da če bi se Ljubljančani zavedali, koliko delcev izpustimo v zrak, ne bi bili zadovoljni. Ne gre za alarmantno stanje, je pa res, da so avtobusi velik onesnaževalec okolja. Ko jih bomo zamenjali, se bo lažje dihalo.
LPP leto vedno konča v rdečih številkah, lani je imel rekordne 7,1 milijona evrov izgube. Je mogoče, da se to ne bi zgodilo?
Ja, če bi bil prihodek od prodanih prevozov 32 milijonov evrov, kolikor znašajo stroški mestnega prometa. Zdaj zaslužimo 20 milijonov evrov, tako da stanje s finančnega vidika ni rožnato. Je pa res, da je cena prevozov relativno nizka – 80 centov za 90 minut s prestopanjem. V Mariboru stane ena vožnja 1,40 evra, v Gradcu 1,60, bolj proti severu dva evra. S tega vidika je težko priti do prihodka 32 milijonov evrov.
Koliko bi morale stati vozovnice, da bi zaslužili toliko?
Če bi bilo potnikov enako, kot jih je zdaj, bi morala vozovnica stati 1,40 evra, dijaška 35 evrov, za občane pa 60 evrov. Vendar to ne bi bilo smiselno, ker smo letos ob relativno nizki ceni priča povečevanju števila potnikov.
Kako bi potem lahko zaslužili dodatnih 12 milijonov evrov?
Želim si, da bi javni potniški promet integrirali in da bi imeli enotno kartico na ravni Slovenije, o čemer se z ministrstvom za promet že pogovarjamo. Naša vizija je v Ljubljano pripeljati dodatnih 15 milijonov potnikov. Zdaj je v Ljubljani, ki ima 250 tisoč prebivalcev, 55 milijonov potnikov na leto, in če bi se iz okolice, kjer je okoli sto tisoč prebivalcev, manjši del odločil za avtobusni prevoz, lahko brez težav zaslužimo dodatnih 12 milijonov evrov. To se bo zgodilo, to ni znanstvena fantastika. A prvi pogoj je, da se medkrajevne vozovnice pocenijo za polovico. Primera takih dobrih praks sta liniji 6B in 3B, kjer se je število potnikov povečalo za 300 odstotkov.
Katere nove proge bi potem uvedli?
Smisel tega ni, da bi se mestne proge podaljševale, ampak da se obstoječi avtobusi, ki vozijo v Ljubljano prazni, napolnijo. Zato si želimo v testni model vključiti Veolio in Integral Kočevje, ki bi potnika pripeljala do Ljubljane, ta pa bi potem prestopil na mestni avtobus. Ker bi se potem število potnikov povečalo, bi naredili nove linije do Domžal, Dobrove in drugih Ljubljani najbližjih krajev, vendar tako, da nikomur ne bi hodili v zelje.
Peter HorvatCene sprejema lastnik (večinski je MOL; op. a.) in veste, da je stališče lastnika, da cen ne bodo zviševali.
Katera je najpomembnejša novost, ki jo boste uvedli?
Čim prej je treba urediti postajališča, na katerih moramo potnikom ponuditi vozne rede. Tu res zaostajamo za drugimi javnimi prevozi po Evropi. Zdaj je lažje, ker so prikazovalniki, a za potnika je prava informacija ta, da avtobus pelje ob 13.30, 14.10 in 15.00, da mu torej ponudimo točne ure odhodov.
Kako in kdaj boste to uredili?
Postajališča moramo opremiti z dodatnimi tablami, ker zdaj na njih ni prostora. Za realizacijo projekta se morata dogovoriti MOL in Europlakat, ki ima koncesijo. Predvidoma bodo vozni redi na postajališčih do marca.
Bi spet uvedli plačevanje z gotovino?
Gotovina ima veliko pomanjkljivost – stroški pobiranja so astronomski, delež potnikov, ki so plačevali z gotovino, pa je bil izjemno majhen, okoli triodstoten. Samo sistem avtomatskih blagajn za vseh 215 avtobusov stane na primer 600 tisoč evrov. Poleg tega v praksi nimamo težav in veliko pritožb, zato ni razloga, da bi gotovino uvedli nazaj.