Eno največjih težav jim je predstavljala linija Ljubljana-Moskva, na kateri so imeli v zadnjih dveh letih 75 odstotkov manj prihodka.
Adria Airways je lani opravila 17.931 letov, kar je 8,3 odstotka več kot leto prej, se je pa zasedenost potniške kabine zmanjšala s 70,5 na 68 odstotkov. Njihova strategija sicer je, da manjša letala zamenjuje z večjimi in tako zmanjšuje stroške. Poslovnega izida za lani še ne razkrivajo, po poročanju medijev pa naj bi beležili nekaj milijonsko izgubo.
Moskva je odnesla šest milijonov evrov
Med negativnimi vplivi v lanskem letu so izpostavili predvsem liniji z Moskvo in Zürichom. Zaradi razmer na ruskem trgu so imeli v zadnjih dveh letih 75 odstotkov manj prihodkov, kar predstavlja šest milijonov evrov visok izpad.
Občutili so tudi prihod švicarskega prevoznika Swiss, ki je tako kot Adria Airways pokrival linijo Ljubljana-Zürich. Letos so Švicarji to linijo sicer opustili.
Letos namerava Adria Airways v rednem prometu opraviti 18.557 letov in ob nespremenjeni, 68-odstotni zasedenosti potniške kabine prepeljati 1.128.442 potnikov, kar bi glede na lansko leto predstavljalo 7,9-odstotno rast. Kot pravijo, je začetek poslovanja v tem letu za zdaj skladen z načrti. V zadnjem času so sicer že večkrat povedali, da upada cena letalskih kart.
Čakajo na izvedbo prodaje
Adria Airways trenutno čaka na izvedbo dokapitalizacije s strani države in zasebnega vlagatelja. Slovenski državni holding (SDH) in Družba za upravljanje terjatev bank (DUTB) sta namreč januarja podpisala pogodbo o prodaji 91,58-odstotnega deleža Adrie Airways nemški družbi 4K Invest, v skladu s katero bodo prevoznika dokapitalizirali za 4,1 milijona evrov.
Država bo prispevala 3,1 milijona evrov, 4K Invest milijon evrov, prodajalci - poleg SDH in DUTB še država - pa si bodo razdelili še 100.000 evrov kupnine. Dokapitalizacija in zaključek transakcije sta sicer vezana na pridobitev soglasij regulatorjev in na izpolnitev drugih odložnih pogojev v pogodbi, ki jih je po informacijah STA veliko.
Na SDH so povedali, da bo transakcija predvidoma zaključena do izvedbe skupščine, ki bo 15. marca, na njej pa bo Adria Airways že dobila nove - tuje nadzornike. Za ta položaj so predlagani Markus Zöllner, Holger Kowarsch, Martin Vorderwülbecke in Steve Röper.
dezurni@zurnal24.si
Res ne vidm smisla obstoja Adrie.
Najprej kar bodo naredili je da bodo skenslali wizair na relaciji Ljubljana - Bruselj ob petkih in ponedeljkih. Potem bodo …
Ni čudno da imajo izgubo, njihova letalska karta košta iz Ljubljane do De Gola skoraj toliko kot iz De Gola …