Vaja "Železniška nesreča Tlake 2017" se izvaja na podlagi predpostavke, da je na odseku Grosuplje - Škofljica v tunelu pri naselju Tlake prišlo do trčenja kompozicij potniškega vlaka ter tovornega vlaka. Scenarij nesreče je realen glede na obstoječo železniško infrastrukturo in železniški promet.
Z vajo želijo preveriti pripravljenost in usposobljenost vseh, ki sodelujejo v primeru tovrstnih nesreč, hkrati pa tudi ugotoviti pomanjkljivosti in morebitna neskladja ter nedorečenosti v načrtih zaščite in reševanja.
Vodja vaje Janez Pezdirc je za STA pojasnil, da v vaji sodeluje več kot 200 reševalcev, skupaj s podpornim osebjem pa v vaji sodeluje okoli 300 ljudi. Dodal je še, da je na vaji aktiviran scenarij ob množični nesreči, saj je v nesreči poškodovanih več kot 50 ljudi.
Kaj se je zgodilo
Takole je nesrečo opisala Gasilska brigada Ljubljana: "Nesreča se je zgodila ob 10.45. Na železniški progi na odseku Grosuplje – Škofljica v tunelu pri naselju Tlake je prišlo do trčenja kompozicij potniškega ter tovornega vlaka. V kompoziciji potniškega vlaka sta dva vagona in v trčenju je prvi vagon iztiril in je močno poškodovan. Dve tretjini prvega vagona sta v tunelu, drugi vagon pa se nahaja pred vhodom v tunel.
V kompoziciji tovornega vlaka, ki je vozil iz smeri Ljubljane, je za dizel lokomotivo iztirjeni vagon za prevoz železniških delavcev, v nadaljevanju pa je v kompoziciji še cisterna z dizel gorivom in nekaj tovornih vagonov. Celotna kompozicija se nahaja v tunelu.
Po prvih podatkih je na potniškem vlaku večje število potnikov ter osebje, veliko je poškodovanih, nekateri so ujeti v vagonu, nekateri se sami rešujejo. V vagonu za prevoz železniških delavcev je 5 delavcev, ki so vsi huje poškodovani. Zaradi trka pride do poškodbe cisterne in iztekanja goriva.
Do požara ni prišlo, obstaja pa velika nevarnost za nastanek požara. Na mestu trka med obema lokomotivama je viden dim."
dezurni@zurnal24.si