(Ne)zakonito. Državni pravobranilci bodo šele po prejemu kazenskega spisa, ki ga na mariborskem sodišču vodijo zoper Aleksandra Vrbnjaka in Zvonka Hajška, odločili, ali jima je država res dolžna izplačati kakršnokoli odškodnino.
Zahtevata jo, ker je sodišče pred dobrimi tremi leti prodalo motorni luksuzni plovili, ki jima jih je pred tem zaseglo med sojenjem za domnevno pranje denarja.
"Državno pravobranilstvo je domnevna oškodovanca obvestilo, da bo njun zahtevek proučilo po pridobitvi spisa oziroma vse potrebne dokumentacije, seveda pa si bo prizadevalo za mirno rešitev spora," pojasnjujejo na pravobranilstvu.
Kupnino z dražbe prejela
Nekdanji policist Vrbnjak in mehanik Hajšek sta kljub temu pred dnevi na mariborskem sodišču vložila skupno tožbo proti državi, kar potrjuje Hajškov pooblaščenec Viktor Osim.
Zahtevata namreč razliko med nekaj manj kot sto tisoč evri, kolikor naj bi sodišče iztržilo s prodajo plovil na dražbi, in okoli 450 tisoč evri (z vsemi obrestmi od leta 2000), kolikor naj bi sama odštela za plovili.
Oba sta vsoti, ki ju je državi za vsako od jaht plačal novi lastnik, sicer že prejela; država jima jo je bila po zakonu dolžna vrniti.
Sredi sojenja in tik po odprodaji jaht na dražbi je namreč tožilstvo ocenilo, da nima dovolj trdnih dokazov za to, da sta si Vrbnjak in Hajšek zaseženo in prodano premoženje kupila z zaslužkom pri kaznivem početju.
"Že med sojenjem sta bila seznanjena, da je sodišče odredilo prodajo jaht zaradi previsokih stroškov hrambe v Marini Portorož, čemur sta oba nasprotovala, a jima s pritožbami ni uspelo. Ves čas smo opozarjali, da se sodišču preveč mudi in da tega, kar se jima je očitalo takrat, nista storila. Zdaj pa naj država nosi posledice," dodaja Osim.
Maribor ne, iz Pirana nič
Na mariborskem okrajnem sodišču zanikajo, da bi vodili potek te dražbe, ki naj bi se odvila v Portorožu. To bi lahko pomenilo, da bi bilo za sodno prodajo plovil na dražbi zadolženo piransko sodišče, česar niso potrdili.
S piranskega sodišča, ki je sicer pristojno za takšne sodno-izvršilne postopke, namreč še niso pojasnili, zakaj sta bili plovili prodani okoli štirikrat ceneje, kot naj bi za nakup jaht namenila Hajšek in Vrbnjak, in kdo je njuno vrednost ocenil, preden sta bili dani na dražbo.
Mami sta jim posodili tako kot 20.000 evrov Lovšetu, danes enemu najbogatejših tranzicijskih barab, ki se duva po smučarski zvezi …
Kako pa sta mehanik in policist prišla do denarja za taka plovila? Tega pa nihče ne ve!