Avtomobilski gigant je še vedno v primežu ameriških preiskovalcev, ki poskušajo ugotoviti odgovornost Toyote za primere nesreč, ki naj bi se zgodile zaradi elektronsko upravljane stopalke za plin. Ta se je lahko zataknila.
Celotna preiskava se osredotoča na več področij, eden glavnih poudarkov oblasti pa je bil prav na elektronskih podatkih tik pred nesrečo, ki jih je vozilo snemalo v t. i. črno skrinjico. Nacionalna agencija za prometno varnost (NHTSA) je preiskala 58 primerov. Na podlagi rezultatov so pripravili delno poročilo, ki kaže, da se v kar 35 primerih vozniki ob nenadnem pospeševanju zavor niso niti dotaknili, v ostalih primerih pa so zavirali le z delno močjo.
Toyota, ki je morala zaradi napake vpoklicati kar osem milijonov vozil po vsem svetu, ima tako odslej močno orožje proti napovedanim tožbam, saj bo lahko delno odgovornost prevalila tudi na voznike. Od leta 2000 je bilo sicer v ZDA prijavljenih 52 primerov, ko naj bi bil za nesrečo kriv izključno zataknjen plin. V teh nesrečah je umrlo 62 ljudi.
Končno poročilo glede Toyote bo verjetno objavljeno šele prihodnje leto.
Toyotini vozniki niso niti zavirali
Dobra novica za Toyoto. Preiskava je pokazala, da vozniki v večini primerov v zvezi z zataknjeno stopalko za plin sploh niso poskušali zavirati.