Pri Sekciji za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS), ki združuje skoraj 6 tisoč slovenskih cestnih prevoznikov, so prepričani, da se je treba problematike neprevoznosti cest v zimskih razmerah lotiti sistematsko. Čiščenju cest bi morali nameniti več pozornosti, in sicer še preden nastanejo kritični zastoji, ki smo jim bili priča prejšnjo soboto.
"Obtoževanje voznikov tovornih vozil, da so minulo soboto samo oni povzročili zastoje na cesti, kjer so bile težke vremenske razmere, ni upravičeno. Ne moremo z gotovostjo trditi, da so vsi vozniki tovornih vozil imeli ustrezno zimsko opremo, vendar pa morajo v takšnih vremenskih razmerah svojo vlogo odigrati tudi vzdrževalci cest. Ti bi morali cesto začeti čistiti že prej in ne šele takrat, ko zapade deset ali več centimetrov snega," pojasnjuje sekretar Sekcije za promet pri OZS Bojan Pečnik. "Če bi Dars v soboto začel plužiti pravočasno, bi trideset vozil s plugi lahko brez problema učinkovito splužilo cesto na razdalji od Vrhnike do Razdrtega," dodaja Pečnik.
Če se že mora umakniti, se nima kam
V Sekciji za promet pri OZS se nikakor ne strinjajo, da so za prometne zastoje vselej odgovorni vozniki tovornih vozil, ki se znajdejo na neočiščenih cestah. Če že ne morejo pravočasno in stalno čistiti cest, pa bi morali voznikom tovornih vozil omogočiti vsaj to, da se lahko izločijo na ustrezna mesta, kjer lahko počakajo. "Zato predlagamo, da država tudi zaradi pomanjkanja ustreznih parkirnih mest (1.000 jih je odločno premalo) aktivno podpre predlog Sekcije za promet pri OZS, ki predvideva postavitev več mikrologističnih centrov na avtocestnem križu. Poleg logističnih aktivnosti bi na teh mestih zagotovili ustrezna parkirna mesta, ki bodo namenjena počitku in oskrbi voznikov tovornih in osebnih vozil ter avtobusov," poudarja Pečnik.
DARS in nasploh cestna podjetja bi morala na cesto poslati pluge takoj ko začne snežiti, sploh ob podatku da bo …