To sicer ne zveni zelo veliko, a je šestkrat več kot znaša letošnja inflacija. Indeks cen življenjskih potrebščin se je namreč letos (zadnji podatek je za november) zvišal za 1,4 odstotka.
Če se vam še vedno ne zdi veliko: poln 50-litrski rezervoar bencina je danes pet evrov dražji, kot je bil ob začetku leta, poln rezervoar dizla pa dobre tri evre dražji.
Za povprečnega voznik, ki na leto prevozi 15 tisoč kilometrov, to pomeni dobrih sto evrov več na leto za bencin (upoštevali smo porabo sedem litrov na sto kilometrov).
Kot je razvidno z grafa (če ga ne vidite, kliknite na Oglej si celoten članek), je bil od začetka leta do marca dizel dražji kot bencin, kar je precej nenavadno, nato pa se je zadeva obrnila. Če je bil liter dizla ob začetku leta dva centa in pol dražji od bencina, je ob koncu leta dober cent cenejši.
Pri prevoženih 15 tisoč kilometrih na leto in porabi sedem litrov bencina na sto kilometrov je letni strošek za bencin približno 1350 evrov.
Kakšni pa so obeti za letos?
"Glede na trenutne projekcije cen surove nafte brent bistvenih odstopanj od letošnjega stanja v prihodnjem letu ni za pričakovati," pričakujejo v Petrolu, a opozarjajo, da bi lahko nekateri dejavniki bistveno vplivali na ceno surove nafte in posledično derivatov.
Ti dejavniki so "odločitve OPEC-a glede višanja ali nižanja proizvodnje nafte s strani držav članic združenja; vmesno dogajanje lahko popestri trgovinska vojna med ZDA in Kitajsko; ameriške predsedniške volitve, ki se bodo odvijale novembra 2020 in bodo po vsej verjetnosti imele vpliv tekom celotnega leta," opozarja Miha Kirn, direktor Nabave in logistike v Petrolu.
dezurni@zurnal24.si
"Letos se je cena bencina dvignila za osem odstotkov, cena dizla pa za več kot pet...... To sicer ne zveni …
Vse se draži 8, 10 procentov, statisčni urad pa izračuna 1,8 procentno inflacijo.