Tisti, ki več potujejo, vedo, da se za tak denar lahko leti na Tajsko, je pa res, da takšne vozovnice praviloma nimajo možnosti vračila denarja v primeru odpovedi. Pri vozovnicah v Bruselj država zahteva možnost odpovedi in spremembe datuma potovanja.
Novembra lani je država javno naročilo za lete v Bruselj oddala Adrii Airways. Pogodba je sklenjena za 24 mesecev, skupna predvidena pogodbena vrednost pa je skoraj 4,5 milijona evrov.
Cene po novi pogodbi so 477 evrov za povratno vozovnico med tednom (256 enosmerna) in 232 evrov za povratno vozovnico med vikendom (enosmerna je osem evrov cenejša). Če naročnik vozovnico za med tednom rezervira manj kot sedem dni pred odhodom, je še 40 evrov dražja.
Pogodba je bila konec novembra sklenjena na podlagi javnega naročila, na katero se je odzvala le Adria. Država je namreč zahtevala dnevne lete v Bruselj in nazaj.
"Glede na naravo dela javnih uslužbencev (enodnevni sestanki, seje, zasedanja in podobno), in tudi zaradi bližajočega se predsedovanje Slovenije EU, mora biti zagotovljen vsakodneven jutranji odhod iz Ljubljane in odhod iz Bruslja v Ljubljano še isti dan v večernih urah," so pojasnili na ministrstvu za javno upravo.
V letu 2018 je bilo na podlagi takrat veljavne pogodbe za predmetne storitve dobavljenih 3.693 letalskih vozovnic v skupni vrednosti 1.770.041 evrov. Če predpostavimo, da bi vsi potovali na delovni dan, to pomeni 15 javnih uslužbencev na letalu vsak delovni dan.
Javni uslužbenci lahko potujejo tudi z nizkocenovniki
"Vsak naročnik, lahko izvede samostojno naročilo za lete v Bruselj iz drugih destinacij (kot na primer iz Zagreba, iz Trsta neposrednih letov za Bruselj ni), če je to zanj glede na naravo in vsebino dela primernejše, seveda pa je pri tem potrebno upoštevati vse dodatne stroške, pot iz omenjenih destinacij pa seveda precej podaljša pot uslužbencev. Prav tako lahko uporabljajo tudi nizkocenovne prevoznike, čeprav ti za večino potovanj zaradi voznega reda ne pridejo v poštev," pravijo na ministrstvu za javno upravo.
Wizzair iz Ljubljane leti na letališče Charleroi, ki je kakšno uro od Bruslja, leti vsako sredo in nedeljo ob 18:55 s prihodom ob 20:40, kar pomeni, da je v Bruslju potrebna nočitev.
Slovenci vedno zamujamo na sestanke
A prav na to nas je tudi pri Adriinih letih opozoril javni uslužbenec, ki ni želel biti imenovan. "Slovenci vedno zamujamo na sestanke, ki so večinoma ob devetih. Če nočeš zamuditi, moraš iti v Bruselj že dan prej, potem pa narediš še dodatne stroške z nočitvijo," pravi. Adria namreč v Bruslju po voznem redu pristane dvajset minut pred deveto, a je nato treba še priti z letališča na sestanek, kar je v dvajsetih minutah popolnoma nemogoče.
Ministrstvo za javno upravo je v javnem naročilu zahtevalo odhod iz Ljubljane med 6:30 in 7:00, Adria zdaj v Bruselj leti pet do sedmih.
Da se je število nočitev v Bruslju povečalo, kažejo tudi podatki ministrstva za zunanje zadeve. Lani je bilo v prvih treh mesecih ob 91 potnih nalogih 59 nočitev, letos pa je bilo izdanih 119 potnih nalogov in opravljenih 88 nočitev, kar pomeni, da se je delež nočitev povečal z dveh tretjin na tri četrtine. Koliko so se zaradi tega povečali stroški, še ni mogoče ugotoviti, saj stalno predstavništvo v Bruslju račune prejme z zamikom, so nam pojasnili na ministrstvu za zunanje zadeve.
Prevoz v Bruselj z letalom Falcon zaradi obsega zahtev ni primeren, pravijo na ministrstvu za javno upravo.
janez.zalaznik@zurnal24.si
Ah dajte no Adria se preživlja s temi prevozi. Iz Bruslja lahko potuješ po celi Evropi za polovico Adrine cene, …
Papir vse prenese,potrpežljivi davkoplačevalci tudi.
Ja pa jade.....na tjsko z EVA AIR, kjer v desetih urah leta niti nog ne moreš stegniti mogoče za to …