Leta 2001 je Telekom začel telefonskim naročnikom, ki so uporabljali hišne centrale, dodatno zaračunavati številski prostor (nabor številk), in sicer brez pridobivanja soglasja regulatorja – Agencije za telekomunikacije, radiodifuzijo in pošto (ATRP). Ker je svojo storitev tržil po prejšnji ceni, so mesečni stroški pri konkurenci postali znatno višji, piše Dnevnik.
Na Telekomu so podražitev utemeljevali z višjimi stroški adiminstriranja, vzdrževanja omrežij in drugega, a ATRP to ni prepričalo. Po posredovanju prizadetih naročnikov so leta 2002 izdali odločbo (za nazaj) ter prepovedali neupravičeno zaračunavanje številskega prostora.
Nacionalni operater se je obrnil na upravno sodišče in to mu je ugodilo; ATRP pa je šel z zadevo na vrhovno sodišče, ki je to sodbo razveljavilo. Leto dni kasneje je upravno sodišče odločbo ATRP potrdilo. Odločba ATRP je že pred časom postala pravnomočna, a Telekom je postopek vračanja še nekoliko zavlekel z zahtevo za izredno revizijo na vrhovnem sodišču. To sodišče pa je zahtevo zavrnilo že novembra 2008.
"Številčni prostor ni brezplačen"
Telekom je tako izkoristil vsa pravna sredstva ter prejel jasno določitev sodišča, da je bilo zaračunavanje številskega prostora protipravno, a kljub temu ne misli vrniti denarja. "Nikakor ne. Trdimo, da številčni prostor ni brezplačen, tudi za nas ne, in da nikoli ni bil," je denimo poudaril Ivica Kranjčević, zdajšnji predsednik uprave Telekoma.
Telekom odločitve sodišča ne spoštuje
Telekom Slovenije naročnikom ne misli vrniti denarja, čeprav je po razsodbi sodišča začel dodatno zaračunavati številski prostor brez soglasja regulatorja.