Takšni so naši učitelji v primerjavi z drugimi

Foto: Profimedia
Informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) slovenski učitelji uporabljajo malo, hkrati pa ne želijo novega znanja s tega področja.
Oglej si celoten članek

"Slovenski učitelji so izkušeni, z veliko let delovne dobe, veliko pozornosti namenjajo jasni razlagi snovi ter se čutijo dobro pripravljene za poučevanje iz vsebine predmetov ter pedagogike," rezultate mednarodne raziskave poučevanja in učenja TALIS 2018 navajajo na Pedagoškem inštitutu.  

Potrebovali bi več izobraževanja glede poučevanja otrok s posebnimi potrebami

"Po drugi strani pa rezultati opozarjajo, da učitelji premalo spodbujajo višje miselne procese pri učencih ter čutijo več potreb po izobraževanju in usposabljanju na področju učenja in poučevanja otrok s posebnimi potrebami ter na področju vodenja razreda," kaže raziskava. Pri pouku slovenski učitelji malo uporabljajo informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) za učenje in poučevanje in izkazujejo malo potreb po novem znanju na tem področju.

Mednarodna raziskava TALIS 2018 je raziskava o delu in poklicu učiteljev, ki je namenjena razvoju politik na področju izobraževanja. Raziskava se je izvajala pod koordinacijo Organizacije za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD), v 48 državah.

Staranje učiteljske populacije

Rezultati raziskave kažejo, da so slovenski učitelji v povprečju bolj izkušeni kot učitelji v OECD, hkrati pa so slovenski učitelji starejši od povprečja v OECD, kar opozarja na problem staranja učiteljske populacije tudi v Sloveniji.

Četrtina jih dvomi o pravilni izbiri svojega poklica

Učitelji poročajo, da imajo z učenci dobre odnose, hkrati pa rezultati kažejo, da približno šestina učiteljev v osovni šoli in petina v srednji šoli poroča, da se ne morejo zanesti drug na drugega, približno četrtina učiteljev pa celo dvomi o pravilni izbiri svojega poklica. Učitelji ocenjujejo, da so učinkoviti predvsem v vzdrževanju delovnega vzdušja v razredu in vodenju učencev, manj pa pri spodbujanju učencev k pridobivanju znanja, spodbujanju višjih miselnih procesov, motivaciji učencev za učenje, spoštovanju znanja ter učenčevega prepoznavanja lastnega znanja.

Denar bi raje porabili za izobraževanje kot za plače

Podatki kažejo, da so skoraj vsi učitelji in ravnatelji vključeni v nadaljnje izobraževanje in usposabljanje, kar je pozitivno. Učitelji pa izražajo izrazito potrebo po več izobraževanja in usposabljanja na področju učenja in poučevanja otrok s posebnimi potrebami ter vodenja razreda. Večji delež slovenskih ravnateljev poroča o boljši dostopnost različnih virov kot v povprečju OECD. Slovenski učitelji in ravnatelji, drugače kot v drugih državah, kot prioriteto za porabo financ na področju šolstva najprej izpostavljajo vlaganje v kakovostne dejavnosti nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja ter v poučevanje, šele nato v svoje višje plače.

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 15:18 19. Junij 2019.

    Pri nas vedno neke raziskave pokažejo,da smo na vseh ravneh nadpovprečni glede na preostali svet,le rezultate imamo na vseh področjih …

  • Ivo
    15:02 19. Junij 2019.

    Učitelj gre študirat, da bo učil, ne pisal poročila, dokazila, priprave, opise ipd. Najboljši učitelj/-ica je tisti/-a, ki se požvižga …

  • 14:27 19. Junij 2019.

    ampak kaj ko je to glavnemu sindikalistu med sindikalisti to španska vas. Učitelji pohvalno, da želite več izobraževanja in izkušenj. …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.