V Postojni so danes uradno odprli Upravo avtocestne policije (UAP), novo notranjo organizacijsko enoto Generalne policijske uprave.
Zamisel je začela zoreti že pred leti, zdaj pa je napočil trenutek, ko so potrebe po okrepitvi nadzora na avtomobilskih in hitrih cestah in strokovni argumenti naleteli na posluh tudi ostalih sodelujočih, je povedal namestnik generalnega direktorja policije Tomaž Pečjak.
V naslednjem letu bodo vzpostavili še štiri operativne enote
"Prisluhnili so nam na ministrstvu za notranje zadeve, še posebej pa smo veseli pripravljenosti za sodelovanje z ministrstvom za infrastrukturo in družbo za avtoceste (DARS), s katerima smo konec minulega leta podpisali sporazum o medsebojnem sodelovanju," je dodal Pečjak, saj so na ta način idejo lahko začeli uveljavljati v praksi. A kot je pojasnil, je korakov do vzpostavitve avtocestne policije še veliko. Junija letos bo predvidoma začela delovati prva od petih specializiranih enot, torej specializirana enota avtocestne policije Ljubljana. Naslednje leto pa bodo dokončno vzpostavili še operativne enote na preostalih štirih lokacijah - v Celju, Kopru, Mariboru in Novem mestu.
Tudi kadrovski postopki za zaposlitev na teh prvih delovnih mestih so že pri koncu, je dejal Pečjak. Na internih razpisih se je prijavilo veliko sposobnih prometnih in ostalih policistov, zato je prepričan, da konkretni rezultati na koncu ne bodo izostali. Ob polnem delovanju bodo potrebovali okrog 300 policistov, okrog 200 naj bi jih prišlo prihodnje leto s policijske akademije. V postojnski upravi bo sicer zaposlenih deset delavcev.
Avtocestna policija pa bo po njegovih besedah pripomogla k uresničevanju vizije nič smrti na slovenskih cestah.
Avtocestna policija ne bo izvajala le kontrole prometa
"V veselje mi je bilo danes priti sem, ker je to ena od zadev, za katere sem obljubil, da jih bom uresničil," pa je dejal minister za notranje zadeve Aleš Hojs. Tudi Hojs je pojasnil, da ideja pravzaprav nikakor ni nova, saj so se prvi osnutki začeli pojavljati že po letu 2000.
Tudi avtocesta je lahko prizorišče tistih najbolj nizkotnih dejanj, je poudaril Hojs, zato bo v okviru avtocestne policije deloval tudi kriminalistični oddelek oziroma vsi tisti oddelki, ki so prisotni na ostalih policijskih upravah.
Dodal je še, da izbira sedeža uprave ni bila naključna, saj je Postojna nekoč imela svojo policijsko upravo, nato pa je zaradi reorganizacije ostala brez nje. "Zato se mi je zdela idealna prilika, da sedež postavimo sem v Postojno, da se v lokalno okolje vrne tisto, kar so nekoč imeli," je še pojasnil.
Avtocestno policijo bo sofinanciral DARS, načrtujejo tudi nov avtocestni priključek
"Skupaj s policijo z današnjim dnem uvajamo red na slovenskih avtocestah in zagotovili bomo, da bodo te bolj varne in bolj pretočne," pa je povedal Valentin Hajdinjak, predsednik uprave DARS-a. Ta bo sicer delo nove avtocestne policije sofinanciral, a Hajdinjak ni želel razkriti, kako visoka sredstva so za to predvidena. Obljubil pa je, da bodo pri počivališču Ravbarkomanda uredili nov avtocestni priključek. Ali bo ta namenjen le avtocestni policiji, ali vsem voznikom, prav tako ni želel razkriti.
Kakšna prevozna sredstva bodo imeli glede na omejitev 110km/h in kolone od Lendave do Kopra ? Predlagam Giant TCR Advanced …
Imeli bomo najbolj educirano AC policijo. Cel NPU bo tam.
"kadrovski postopki za zaposlitev na teh prvih delovnih mestih so že pri koncu" ------ Tja so prerazporedili preostale iz NPU, …