Takšen bo postopek na meji s Hrvaško

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Od sedmega aprila dalje bo uveden sistematični nadzor vseh potnikov na zunanjih mejah EU, kar pomeni, da lahko na meji s Hrvaško pričakujete zastoje.
Oglej si celoten članek

Sistematični nadzor na zunanjih mejah EU bo uveden kot odziv na teroristične napade v Evropi. Cilj sistematičnega nadzora je po besedah Roberta Moreta s sektorja mejne policije predvsem odkrivanje ponarejenih oziroma prenarejenih dokumentov potnikov, ki prestopajo mejo, velik delež pa gre tudi na račun odkrivanja t. i. tujih borcev, torej državljanov EU, ki sodelujejo v oboroženih konfliktih na Bližnjem vzhodu in okolici. Obstajajo namreč določene baze podatkov, kjer so te osebe zabeležene s kakšnim zaznamkom, oziroma določene države tudi razveljavljajo njihove potovalne dokumente.

Preverjali bodo v vseh bazah

Policisti bodo od 7. aprila naprej preverili potovalne dokumente vseh potnikov v podatkovnih bazah, ki so na voljo, torej v schengenskem informacijskem sistemu, Interpolovih bazah podatkov in nacionalnih bazah podatkov. Trenutno se tak nadzor izvaja le za državljane tretjih držav. "Vsak bo deležen te preveritve v podatkovnih bazah in v kolikor bo s potovalnimi dokumenti vse v redu, bo nadaljeval pot," je dejal More in dodal, da v tem primeru tak postopek pri državljanih EU traja nekaj sekund. 

Nadzor prinaša več dela za organe na meji in daljši čas za prečkanje meje za potnike. Uredba, ki je bila objavljena 18. marca, ne predvideva izjeme niti v času turistične sezone in dopustov. Policija bo lahko uporabila le možnosti, ki jih že določa zakonik o schengenskih mejah v smislu delne opustitve mejne kontrole. 

Premier Miro Cerar je po napovedbi uvedbe nadzora dejal, da bo Slovenija v času turistične sezone ocenila, ali so potrebni kakšni posebni pristopi. Za zdaj o tem, da bi zaprosila za izjemo, Slovenija še ne razmišlja. 

Tako bodo blažili kolone

More je napovedal, da bodo kolone skušli ublažiti z ustrezno organizacijo, tako da bo na voljo dovolj policistov za izvajanje nadzora, in z izkoriščanjem vseh možnih infrastrukturnih rešitev na mejnih prehodih, kjer bodo pravočasno odpirali dodatne steze. Vsem, ki bodo potovali prek zunanjih meja, svetuje, da se ustrezno pripravijo na prečkanje meje in predhodno preverijo, ali imajo veljavne potovalne dokumente.

V času poletne turistične sezone bodo stalno spremljali tokove potnikov in pravočasno obveščali o zastojih na mejnih prehodih ter potnike preusmerjali na druge manj obremenjene prehode. More je zagotovil, da ima policija dovolj resursov, tudi v tehničnem smislu ne predvidevajo težav; vsi mejni prehodi so opremljeni v skladu s schengenskimi standardi in povsod je na voljo vsa tehnična oprema, ki bo zagotavljala nemoteno preverjanje dokumentov.

Trenutno ne predvidevajo kadrovskih okrepitev na mejnih prehodih in bodo izvajali mejno kontrolo z obstoječimi. Tudi dodatnih sredstev v tej fazi v ta namen ne načrtujejo, seveda pa bo treba videti, kaj se bo dejansko zgodilo v praksi in glede na to bodo po potrebi sprejemali nadaljnje ukrepe.

Prevozniki opozarjajo na negativne posledice

"Daljše čakalne dobe imajo negativne posledice tako za prevozna podjetja kot tudi za gospodarstvo, saj so vezani na dobavo surovin, izdelkov," so nam na vprašanje o tem, kaj pričakujejo po začetku napovedane poostrene kontrole na schengenski meji odgovorili iz sekcije za promet Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije. "Absolutno podpiramo odgovorno delo mejnih organov, vendar pri sekciji za promet na OZS menimo, da moramo kljub vsemu v tem trenutku poiskati optimalne rešitve, s katerimi bi naredili 'najmanjšo' škodo. Če gre v tem primeru za nekakšno 'izredno stanje', pa naj bo temu primerno organizirano tudi delo nadzornih in drugih organov, ki izvajajo naloge na mejnih prehodih (npr. izplačilo nadurnega dela, dodatna pomoč v kadrih, iskanje optimalnih prometnih rešitev za hitrejši pretok, ...)," so predlagali v dopisu, ki so ga poslali tudi na Generalno policijsko upravo.

"Prevoznik je prvi in zadnji v oskrbovalni oziroma dobavni verigi, na katerega vršijo pritisk tako časovno kot tudi cenovno," poudarjajo na OZS. Opozorili so, na dejstvo, da morajo vozniki spoštovati pravila maksimalnega časa vožnje in minimalnih zahtevanih počitkov. "Z daljšim čakanjem na mejnih prehodih pa tako vozniki praktično porabijo že ves svoj razpoložljivi delovni čas. Kazni za časovne prekoračitve so izredno visoke, čas dobave pa se zaradi poostrenih nadzorov lahko zavleče tudi za več dni. Kar se tiče grobe ocene na hitro: če izhajamo iz cene "stojnine" vozila na dan, ta znaša približno 200 evrov na dan, v kar pa niso všteti stroški zamudnih penalov, ki so drastično višji," so o povedali o finančni plati daljšega čakanja na meji.

Pritisk na meji s Hrvaško

Na južni, zeleni meji beležijo 142-odstotno povečanje nezakonitih migracij. Največ na območju policijske uprave Koper in Novo mesto, je povedal Špenga. Ti prebežniki večinoma prihajajo iz Hrvaške in tja jih tudi vračajo, je dodal.

Ukrepe na zeleni meji, vključno z mešanimi patruljami in začasnimi tehničnimi ovirami, bo zato Slovenija po besedah državnega sekretarja izvajala še naprej.

dezurni@zurnal24.si 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 14

  • 23:24 29. Marec 2017.

    Sedaj, lahko bi se čakanju in preverjanju na čez izognili, ker takšno preverjanje že itak poteka. Vsi dvakrat zapečeni so …

  • 16:13 29. Marec 2017.

    Tile v EU in naši buteljni so pa res za skupaj.Ko so kolone temnopoltih gazili kot bivoli preko naše dežele …

  • 09:21 29. Marec 2017.

    JUPI KOMAJ ČAKAM!!!! uuufffa se boste imeli fajn, ko se boste pajsali pri 30+ stopinjah, yesss, mega!!!!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.