Tako nad pasti dela od doma

Foto: Profimedia
Eden največjih izzivov dela od doma je hiper komunikacija. Kaj lahko posameznik stori?
Oglej si celoten članek

"Delo od doma je lahko zelo učinkovito, a za seboj skriva nekatere psihološke izzive, ki bi jih bilo potrebno obravnavati v sklopu obvladovanja psihosocialnih tveganj na delovnem mestu. En izmed največjih izzivov je tako imenovana hiper komunikacija," je poudarila psihologinja Eva Kovač. Z uporabo različnih komunikacijskih kanalov se od zaposlenih pričakuje neprestano pripravljenost in odzivnost. "Če se pri odgovoru na mail lahko počaka dan ali dva, se na teh aplikacijah pričakuje takojšen odgovor," kar vodi v zabrisano mejo med poklicnim in zasebnim, je opozorila. 

Podobno k brisanju te meje pripomore tudi prostorska stiska, s katero se marsikdo, ki dela od doma, sooča. Nimajo namreč vsi možnosti odmakniti se v ločen prostor, tako v veliko primerih kuhinjska miza postane delovišče, ki si ga lahko zaposleni deli še s kom iz gospodinjstva. Dodaten izziv prinaša menjavanje različnih vlog, kar v tem času izkušajo starši, ki pomagajo otrokom, ki se šolajo od doma. Eva Kovač je izpostavila še težave, ki jih povzroča pomanjkanje kompetenc za samostojno delo, za uporabo sodobnih tehnologij za nemoteno delo in pomanjkanje socialnih stikov, saj je za nekatere stik s sodelavci morda edini socialni stik. 

Kaj lahko posameznik stori?

Eva Kovač poudarja, da je nujno postaviti si cilje in jasno mejo med zasebnim in službenim. "Strukturirajte si čas in naredite seznam službenih opravil, ki jih želite opraviti v dnevu," predlaga. Postavljanje ciljev krepi motivacijo in vodi k doseganju nalog. 

Prostor za delo naj bo vedno enak. Če ni fizično ločen od preostalega stanovanja, je dobro, da se delovno mesto po koncu delovnika pospravi. Poskrbite za rutino, da bo ta čim bolj podobna tisti v službi, s čimer boste dosegli občutek nadzora nad dogajanjem. 

Ko se delovnik konča, se je treba odklopiti od dela, telefona in interneta. "Delo od doma močno posega v prosti čas, v povprečju zaposleni naredijo tri dodatne ure na dan," je navedla. Prilagoditi je treba pričakovanja, saj ni nobene potrebe po perfekcionizmu.
Na prvo mesto je treba postaviti zdravje. Med delom si je treba odrediti aktivne odmore, poskrbeti za zdravo prehrano, gibanje in obenem poskrbeti za vse preventivne ukrepe. 

To je čas, ko je po mnenju psihologinje, na preizkušnji pripadnost zaposlenih, tako tistih, ki delajo od doma, kot tistih, ki so na delovnem mestu. Delodajalce je pozvala, naj oblikujejo varne in spodbudne delovne razmere in stopijo nasproti zaposlenim. 

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.