Vse lepo in prav, če bi stvari delovale. Če smo utopično pričakovali, da se bomo izognili papirju in stvari urejali le prek spleta, danes vemo, da po izdani elektronski napotnici domov odidemo z A4 listom, imenovanim Potrdilo o izdani eNapotnici.
Če odmislimo to, da bi se ključne podatke, ki jih pacient potrebuje (številko eNapotnice), dalo spraviti vsaj na manjši papir, se kaj hitro lahko stvari zapletejo, ko se odločimo za naslednji korak - naročanje prek spletne strani eZdravje - zVEM. Zaplete se lahko na več načinov.
Prvi primer: naročanje na odstranitev osmice. Elektronsko napotnico pacient že dobi, a kaj, ko naročanje na to storitev prek spletne strani ni mogoče. Izpiše se seznam ponudnikov, ki to storitev opravljajo, in okvirni termin, v katerem naj bi bilo storitev možno opraviti. Okvirni termin je res okviren, saj se v praksi pogosto izkaže, da je dejanski prosti termin na razpolago šele pol leta kasneje.
Drugi primer: naročanje na prvi pregled k alergologu. Sistem omogoča naročanje pri štirih izvajalcih in ti prijazno navede še nekaj izvajalcev, pri katerih se ni mogoče naročiti prek spleta. Pri izbiri želenega izvajalca počepne sistem in javi napako. Kljub več poskusom težava v sistemu ostane in tako ne preostane drugega, kot vzeti telefon v roke in zadevo rešiti drugače. Sledi pozitivno presenečenje, namesto trimesečnega čakanja, kolikor ga napovedujejo čakalne dobe na spletu, te na pregled naročijo (z napotnico redno) čez manj kot mesec dni.
Tretji primer: naročanje na kontrolni pregled k ortopedu. Ob prijavi eNapotnice pacient lahko izbere izvajalca. Ker gre za kontrolni pregled, to pomeni, da si pacient izbere izvajalca, pri katerem je že bil, a seveda nazadnje v času, ko elektronsko naročanje še ni bilo možno. Kot zakleto, se pri poskusu naročanja, zatakne in sistem počepne. Ne preostane drugega, kot da pacient izvajalca pokliče. Ko jih pobara, da se sistem ob poskusu elektronske prijave, sesuva, glas na drugi strani odvrne, da vedo in da pač ne dela.
Veliko težav za tako preprosto stvar. Kar najbolj bode v oči, je dejstvo, da se na podatek - tudi o okvirnem - prvem prostem datumu, enostavno ni mogoče zanesti. In se najbrž še nekaj časa ne bo mogoče. Za pravilnost podatkov o čakalnih dobah in prvih prostih terminih so odgovorni izvajalci zdravstvene dejavnosti, piše že na prvi strani, kjer je možno enaročanje. Kdaj jim bo v interesu, da bodo podatki odražali realno stanje in bili pacientom v pomoč, bomo pa še videli.
Do nadaljnjega bomo tako še naprej kljub elektronski napotnici domov nosili papirje ter imeli v pripravljenosti svinčnik in telefon.
Pozdravljeni, z veseljem vam sporočam, da je resnično posojilo podjetje, od katerega lahko dobite hitro posojilo, nudimo vse vrste posojil …
Še moja izkušnja izpred 1 tedna: telefon za naročila itak zaseden v eno (po mojem kar odložijo slušalko, ker ni …