Prejel je namreč že okoli 50 prijav in vprašanj, ki se nanašajo na e-sporočilo, v katerem najverjetneje fiktivna oseba pošilja ponudbe k nakupu obsežne zbirke e-naslovov oziroma tako imenovane adreme. Kot pojasnjuje pooblaščenec, najverjetneje fiktivna oseba Anja Novak z različnih e-naslovov, odprtih pri ponudniku e-pošte Gmail (adrema.slo@gmail.com, adrema.slove@gmail.com, adrema.slov@gmail.com, adrema.sloven@gmail.com, adrema.lju@gmail.com, mejli.slo@gmail.com), pošilja ponudbe k nakupu adreme 450 tisoč oziroma 490 tisoč poslovnih kontaktov.
Postopek inšpekcijskega nadzora v tej zadevi sicer še poteka, pri čemer pooblaščenka Nataša Pirc Musar pravi, da bodo storili vse, kar je v njihovi zakoniti pristojnosti, da nepridiprava odkrijejo in njegovo nezakonito ravnanje tudi ustrezno sankcionirajo.
Podatki se lahko zbirajo le, če obstaja zakonska podlaga
Pooblaščenec opozarja, da se na podlagi zakona o varstvu osebnih podatkov osebni podatki lahko zbirajo, uporabljajo, dajejo na razpolago in podobno le, če za to obstaja zakonska podlaga ali če ima upravljalec soglasja posameznikov, katerih osebne podatke obdeluje.
Prodaja tovrstne adreme bi bila tako zakonita le, če bi imel prodajalec privolitve – te morajo biti seveda preverljive – vseh fizičnih oseb, katerih osebni podatki so na adremi, da lahko njihove osebne podatke prodaja tretjim osebam.
Kljub zatrjevanju prodajalca, da prodaja legalno adremo, pooblaščenec močno dvomi, da lahko prodajalec izkaže privolitve lastnikov vseh 490 tisoč e-naslovov. O zakonitosti prodajalčevega poslovanja pooblaščenec dvomi tudi že na podlagi načina njegovega poslovanja in skrivanja njegove identitete.
Kazen 4.170 evrov
Glede na povedano je ponujana adrema po navedbah pooblaščenca toksična in kot taka za kupca povsem neuporabna. Morebitni kupec bi z nakupom in uporabo take adreme namreč tudi sam storil prekršek po zakonu o varstvu osebnih podatkov. Za ta prekršek je za en sam uporabljen osebni podatek predpisana globa 830 evrov za odgovorno osebo in 4.170 evrov za pravno osebo.
Pooblaščenca ob tem veseli, da so prejeli "tako veliko zgroženih sporočil, iz katerih je brati ogorčenost nad tovrstnim načinom poslovanja, kar kaže na izjemno občutljivost Slovencev na vsakršen sum zlorabe osebnih podatkov, taka občutljivost pa lahko izhaja le iz velike ozaveščenosti".