Razstava bo na ogled do 17. januarja prihodnje leto in predstavlja bogato zgodovino prve in doslej edine slovenske tovarne raznovrstnih bonbonov.
Na ogled pestre zgodovine prvih in najstarejših slovenskih bonbonov so prišli tudi Rado, Angelika in Peter Hribar, pravnuki Franca in Josipine Šumi, ki sta davnega leta 1876 odprla slaščičarsko obrt na Kongresnem trgu v Ljubljani, iz katere se je sčasoma razvila sodobna industrijska izdelava bonbonov.
"V tovarni Šumi so leta 1923 s 30 zaposlenimi letno izdelali 400 ton kanditov in slaščic, danes pa jih na lokaciji v Krškem izdelajo po 5.000 ton. Šumi bonboni so danes prisotni v 41 državah na vseh kontinentih, proizvodnja pa obsega 15 vrst bonbonov, izdelanih v skladu s svetovnimi prehranskimi trendi," je povedal generalni direktor družbe Žito Janez Bojc.
Tudi Fru Fru oglas režiserja Jaka Judniča
Razstava Bonboni vseh generacij je posvečena uspešni slovenski blagovni znamki, in je nadaljevanje projekta SEM o dediščini in prihodnosti slovenskih blagovnih znamk iz leta 2010, ki je izpostavljal pomembnost slovenske gospodarske in kulturne dediščino.
Za zbrano predstavljeno zbirko predmetov na razstavi Bonboni vseh generacij sta zaslužna kustosinja mag. Adela Pukl in kustos Miha Špiček iz SEM, ki sta več mesecev zbirala pričevalne predmete in gradivo znamke Šumi, ga preučila in predstavila v katalogu razstave. Skozi raziskavo in umestitev v muzejski kontekst sta ustvarila in zapisala nove pomene ne le o materialnih dokazih te znamke, temveč tudi o njenih nesnovnih sestavinah.
Na razstavi je predstavljenih več originalnih predmetov, embalaže, dokumentarno gradivo in video z legendarnimi oglasi iz 70. let prejšnjega stoletja. To sta denimo animirani oglas Visoki C avtorja Mikija Mustra iz leta 1968, ali Fru Fru oglas režiserja Jaka Judniča iz leta 1982.
Osrednji poudarek razstave je originalna inštalacija v obliki lestenca. Izdelana je iz 4.500 Šumi bonbonov – bonbonov vseh generacij. Teža vseh bonbonov na lestencu je 27 kilogramov, ki jih je 45 ur šivalo 11 ljudi. Za inštalacijo, katere idejo sta zasnovala oblikovalca Saša Kerkoš in Rok Marinšek, so porabili 228 metrov laksa. Ideja oblikovalcev je bila, da ššššum oziroma šumenje ovitka bonbona ujameta na malo drugačen, inovativen način. Pri tem sta uporabila tudi tipografijo iz Šumijevega logotipa.