Pod drobnogledom je 11 podjetji: SCT, Primorje, Vegrad, Cestno podjetje Ljubljana, Cestno podjetje Maribor, celjski CMC, Kraški Zidar, CGP, Gradis Skupina G, GIZ Gradis, SGP Pomgrad in Gradbeno podjetje Grosuplje.
Blagoslov države?
Prvi mož SCT Ivan Zidar je že javno povedal, da so obstajali dogovori o razdelitvi avtocestnih poslov, vse pa naj bi potekalo z blagoslovom države. Gradbinci so si posle razdelili s tako imenovanim zemonskim dogovorom. Davkoplačevalci pa moramo zaradi tega za avtocestni križ odšteti kar dve milijardi evrov več.
Po poročanju časnika Finance so zaradi nezadovoljstva manjših podjetij leta 2000 sklenili nov dogovor, imenovan sporazum 2000, ki je nasledil zemonski dogovor. Tudi tukaj je bil za vrhovnega arbitra določen Zidar. Gradbinci pa so se zavezali, da bodo pri oddajanju ponudb nastopali usklajeno, pred tem bodo svoje ponudbe uskladili, da se po uskladitvi podjetja ne bodo povezala z drugimi ponudniki ali na javnem natečaju sodelovala samostojno ali v okviru ene od podpisnic sporazuma.
Ob 10 odstotkov prihodka?
Gradbinci morajo na povzetk Urada za varstvo konkurence odgovoriti v roku 45 dni. Po pisanju Dnevnika direktor Urada Jani Soršak še ni želel pojasniti, kolikšne bodo globe, zakon pa dovoljuje, da znašajo tudi do 10 odstotkov letnega prihodka podjetja v letu pred uvedbo postopka.