Mnenja, glede navodil, ki jih bo ministrstvo za izobraževanje kasneje dali v razpravo širši skupini ravnateljev in ostalih strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju, pa so že zdaj deljena, čeprav naj bi navodila služila zgolj kot pomoč pri ravnanju v tovrstnih primerih in naj ne bi imele vloge zavezujočega pravilnika.
Nasilnež naj ne bo v središču pozornosti!
Posebej je do navodil in postopkov kritična Vesna Vuk Godina s fakultete za družbene vede. "Prvo, kar bi morali uvesti v šole, je ukinitev vseh postopkov, ki nasilnega otroka postavijo v središče pozornosti," je poudarila in pojasnila, da je to prav tisto, kar si tak otrok, ki je patološki narcis, pravzaprav želi.
Z navodili, ki jih daje država, bi delikventnost le povečevali, je prepričana profesorica. Meni, da bi se morali v šolah na delikventno vedenje odzvati s tem, da bi takšnega učenca sankcionirali, a ne s posebno obravnavo, ampak z neugodjem, na primer da bi moral po pouku večkrat napisati, da tega ne bo več počel, ali pa bi dobil več domače naloge.
"Če državni organi ne dojemajo, za kaj tukaj pravzaprav gre, bi se morali starši in šole sami med seboj dogovoriti za neko stopnjo avtonomnega delovanja, da bi otroci v primeru nasilja dobili določene negativne sankcije," je poudarila profesorica.
Spomnila je, da je bilo pred 50 leti nasilja med otroci bistveno manj kot danes, saj je že zgodnja socializacija vsebovala avtoriteto in kazen. Sodobne šole pa so postale leglo nasilja in različni pravilniki ter postopki pri tem ne bodo prav nič pomagali, je opozorila.
Šole mehanizmov ne morejo uporabljat
Sicer morajo biti za obnašanje in vzgojo otrok pristojni starši, vendar bi tudi šole lahko veliko naredile na tem področju, je prepričan specialni pedagog Marko Juhant. "Šola ima kar nekaj mehanizmov, s katerimi bi lahko ukrepala, žalostno pa je, da jih ne more uporabljati," je dejal.
Kot je pojasnil, gre na primer za to, da bi lahko za otroke pripravili drugačen program, ki bi omogočal, da bi bili uspešnejši. Tako dandanes večino domačih nalog naredijo v podaljšanem bivanju, kjer so pogosto tudi otroci, ki jim starši niso kos. Namesto da bi se tam urili v socialnih spretnosti, pa delajo domače naloge.
Merc: Država izvaja nasilje nad šolami
"Šole so pod hudo inflacijo predpisov. Od nas zahtevajo, da naredimo vzgojni načrt, kar je birokratska bedarija," je kritičen tudi ravnatelj Osnovne šole Prule Dušan Merc, ki je prepričan, da vzgojni načrt nasilnih dogodkov ne more preprečiti. Država pa z zakonodajo brez razumevanja najstnikov in učno vzgojnih procesov po njegovem mnenju izvaja nasilje nad šolami.
"Imamo probleme pri izrekanju kazni, saj nas zadržujejo vsi možni pravilniki," je opozoril in dodal, da se njihovim kaznim posmehujejo tako država kot starši ter da na ta način ni možno pedagoško delovati. Brez hudih pritiskov javnosti in institucij bi medvrstniško nasilje veliko lažje uravnavali, je prepričan.
Tale ravnatelj Merc je primer kdo nebi nikoli in nikakor smel bit na polozaju ravnatelja, ker je ti bolj nesp0osoben …
Včasih so glavno breme vzgoje imel starši, zdej pa zarad služb k zahtevajo da si vse več časa od doma …
Niso otroci krivi, krivi so zblojeni starši ki so zgubili vsak stik z etičnimi normami in to pridno prenašajo na …