Spletni zmenki: Preberite pogoje poslovanja

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Iskanje partnerja na spletu vam lahko pošteno izprazni denarnico.
Oglej si celoten članek

Zaradi hitrega tempa in sodobnega načina življenja so v zadnjih letih zaživele številne platforme, ki omogočajo spletne zmenke. Evropskem potrošniški center Slovenija opozarja na nekatere zanke, v katere so se ujeli potrošniki, ki so naročili storitve na omenjenih platformah.

Pogodba se avtomatsko podaljšuje

Uporabnik spletnih zmenkov ob sklenitvi pogodbe s ponudnikom sklene članstvo za katerega je potrebno plačati. Mnogi uporabniki tudi spregledajo informacijo, da se bo pogodba avtomatsko podaljševala. "Obe situaciji sta pogosti predvsem zato, ker mnogi potrošniki pred sklenitvijo pogodbe ne preberejo splošnih pogojev poslovanja," poudarjajo na potrošniškem centru. 

Potrošnik, ki se je obrnil na Mrežo Evropskih potrošniških centrov, je sklenil polletno članstvo za katerega je plačal 329 evrov. Peti dan po registraciji je prekinil pogodbo, v tem času pa je s pomočjo platforme vzpostavil 15 stikov. Ponudnik mu je za uporabo zaračunal kar 247 evrov. Po posredovanju Mreže EPC je ponudnik vrnil potrošniku celotni znesek.

Ponudnik lahko uveljavlja pravico do nadomestila

Potrošnik, ki sklene pogodbo o uporabi platforme za spletne zmenke, ima praviloma na voljo 14 dni, da premisli o odločitvi, v tem času pa lahko tudi odstopijo od pogodbe. V primeru odstopa od pogodbe mu mora ponudnik povrniti strošek članarine, pri čemer pa lahko uveljavlja pravico do nadomestila: če je potrošnik uporabljal storitev, tako da je pregledoval profile drugih uporabnikov ali je z njimi vzpostavil stik, ponudnik navadno trdi, da je potrošnik uporabljal storitev platforme, in da ima zato pravico zahtevati nadomestilo. Nadomestilo po navadi znaša 50 odstotkov članarine ali pa tudi več. Ponudniki zahtevo za nadomestilo upravičujejo s tem, da za članarino ni bistveno samó trajanje pogodbe, ampak predvsem število stikov, ki jih je potrošnik vzpostavil v času trajanja članstva.

Prenehanje pogodbe

Po slovenski zakonodaji mora biti potrošnik o tem, da bo pogodba podaljšana, seznanjen pred njeno sklenitvijo in imeti na voljo rok, v katerem lahko izrazi željo, da ne bo podaljšal pogodbe. Če je ta rok nerazumno kratek, gre za nepošten pogodbeni pogoj. Če potrošnik pogodbe ne prekine v roku, se ta lahko avtomatično podaljša, saj je bil potrošnik s tem že predhodno seznanjen. V Avstriji, nasprotno, mora ponudnik pred iztekom prekinitvenega obdobja opomniti uporabnika, da bo pogodba podaljšana. Podobno velja za dolgoročne pogodbe tudi v Franciji. Poleg tega se pogodba v Franciji lahko podaljša le za enako obdobje trajanja, kot je bila prvotno sklenjena.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.