Varuhinja človekovih pravic Zdenka Čebašek-Travnik, ki je minuli teden s svojo ekipo poslovala v Celju, je med drugim na novinarski konferenci povedala tudi, da je skupaj s sodelavci sprejela devet pobudnikov, največ pritožb pa se je nanašalo na ravnanje celjskega centra za socialno delo, "kjer socialne delavke uporabnike tikajo, jim grozijo in jih pošiljajo od vrat do vrat".
Olga Bezenšek Lalić, direktorica Centra za socialno delo Celje.Nezadovoljstvo z delom centrov je posplošeno in ne vemo, ali se nanaša na vse centre celjske regije ali na celjski center. Pa vendarle, kot največji center na Celjskem, smatramo, da se na takšne izjave moramo odzvati.
Plaz ogorčenosti med zaposlenimi
Zadeva bi se lahko omejila in konkretizirala na ugotavljanje resničnosti navedb posameznih uporabnikov in po potrebi ukrepanje za tiste socialne delavke/ce, ki so se do uporabnikov obnašali na način, ki ni v skladu z etičnim kodeksom, a je varuhinja izrekla težko in za delavce nesprejemljivo obtožbo, je v imenu zaposlenih v pismu zapisala direktorica Centra za socialno delo Celje Olga Bezenšek Lalić.
"Varuhinja v izjavi ne obravnava posamične izjave posameznikov kot posamezne incidente, temveč kot pojav, celo stanje in situacijo na centrih. V izjavi so uporabljene nepreverjene trditve posameznikov, s čimer se je prejudiciral odnos socialnih delavk, ne da bi jim dovolila možnost zagovora. Ob tem smo upravičeno zaskrbljeni. In ne samo zaradi odpiranja problema, temveč tudi zaradi tega, ker tako površne kritike poslušamo od organa, ki naj bi skrbel in bdel nad pravicami vseh državljanov."
Izjava Čebašek-Travnikove je z nepreverjenimi podatki in pavšalno generalno oceno, ki se nanaša na 41 zaposlenih na centru, sprožila plaz ogorčenosti med zaposlenimi, so sporočili iz celjskega centra za socialno delo. "Izjave pa ne moremo izvzeti iz konteksta časa in mesta dogajanja. Izjava je še bolj problematična in tendenciozna v času, ko je število uporabnikov denarne socialne pomoči v porastu, ko narašča število nezadovoljnih, brezposelnih in ogorčenih ljudi, ki so žrtve ekonomske krize in posledično napol uspešnih ali neuspešnih poskusov ukrepanja države."
Odgovarjali obsežno in strokovno
"Center za socialno delo Celje je na vse zahtevke varuha človekovih pravic v zvezi s pritožbami uporabnikov odgovarjal obsežno in strokovno. Pojasnjeval je razloge svojih odločitev, načine obravnav in ponujene storitve. Vsaka pritožba na centru je bila analizirana in obravnavana; vsakič se je iskala napaka ter možnost, da se posamezniku pojasni način reševanja. Pri tem pa ne moremo mimo dejstva, da je število pritožb, ki jih omenja varuhinja, zanemarljivo majhno v primerjavi s številom odločb, ki jih izdajo delavke na centru za socialno delo," so med drugim še zapisali v pismu.
Urad varuha človekovih pravic je tudi seznanjen, še pravijo na centru za socialno delo, da je v skoraj vseh primerih vir nezadovoljstva uporabnikov prav odločanje na področju socialnih transferjev. Gre za najbolj občutljivo sfero človekovega življenja, za reševanje eksistenčnega vprašanja in pogosto za omejevanje le-tega v okviru zakonodaje. "Takšna neuresničena in nerealizirana pričakovanja uporabnika pri posameznikih pa sprožajo val nezadovoljstva in vsekakor od njih ne pričakujemo, da se bodo pozitivno izrazila v knjigi pritožb in pohval," še navajajo v pismu.
Socialne delavke žrtve nasilja
Na celjskem centru za socialno delo ob vsem tem sprašujejo, koliko je varuhinja človekovih pravic seznanjena z dejstvi, da so socialne delavke centra zadnje čase čedalje pogosteje izpostavljene različnim oblikam psihičnega in fizičnega nasilja. "Najverjetneje ne, saj so žalitve, grožnje in ponekod tudi fizični napadi s strani nekaterih uporabnikov neprijavljeni iz razlogov visoke tolerance in samoumevnosti socialnih delavk, od katerih se pričakuje razumevanje ljudi tudi takrat, ko te fizično ogrožajo," so še zapisali v pismu.