So se zaradi naše debelosti povečale številke oblek?

Foto: Profimedia
Foto: Profimedias
Skušali smo preveriti, če se številke res večajo, ker smo postali višji in debelejši ...
Oglej si celoten članek

"Prisežem, da je znamka mojo običajno številko nekoliko zmanjšala," se je hudovala znanka ob iskanju novega para kavbojk, ki se lahko sprevrže v pravo nočno moro. Številka L, 40, 12, 10 … Kup oznak, ki jih tudi Evropska unija navkljub nekaj poskusom ni uspela poenotiti.

Tabele so ostale enake

Obstajajo sicer mednarodno predpisane tabele, za katere pa Miha Jamšek, modni oblikovalec pri Rašici pravi, da se pri nas niso spreminjale: "Je pa velik vpliv na odločitev trgovcev po večjih številkah povzročilo, da se veliko izdelkov dela na zelo različnih lokacijah po celem svetu. Proizvodnja iz teh dežel pa je nekje bolj, spet drugje pa manj nadzorovana."

Takšne mere kot so veljale pred pol stoletja so obdržali tudi pri Lisci, a tam za razliko od preostalih tekstilnih proizvajalcev ne uporabljajo konfekcijskih številk, ampak oznake za perilo. Za modrčke je pomembna podprsna številka in globina košaric. "Sam standard velikosti za modrčke se ni spremenil, oznaka za velikost 75 na primer je ostala enaka. Vendar pa je trg pokazal potrebo po dodatnih velikostih v ponudbi - v obe smeri," je povedala Tamara Busar iz Lisce in nadaljevala, da je vedno več povpraševanja tudi po večjih globinah košaric - tako pri večjih kot pri manjših podprsnih obsegih. V Lisci tako zdaj nudijo košarice do globine G.

Nekateri zaradi dobička manjšali ...

Kakšna bo višina hlačk ali pa kako široke bodo hlačnice na kavbojkah pa narekujejo trendi, ki se z leti spreminjajo. Jamšek pojasnjuje, da prihaja do tega, da se kar naenkrat zahtevajo večje velikosti, se pa ne razišče ali so osnovne tabele ostale iste ali pa se zaradi bolj oprijete mode delajo manjši kosi. "Ko sem še opravljal kontrolo po proizvodnih obratih so se določeni modeli delali pod mero in tako se je povečevalo tudi povpraševanje po večjih številkah. To pa je vplivalo tudi na večje stroške v kalkulacijah in boljšo razliko v ceni in dohodku."

Drugi zaradi nečimrnosti povečujejo

Točnih podatkov, za koliko smo se Slovenci povečali ali zredili v zadnjih petdesetih ali stotih letih ni. Nacionalni inštitut za javno zdravje pa je že v več raziskavah ugotovil, da se število prekomerno prehranjenih in predebelih ljudi tako kot drugod v zahodnem svetu povečuje. Po tem takem bi morali v določeni meri nositi tudi večje številke kot pred nekaj desetletji, a obsesija z manjšimi konfekcijskimi številkami je podjetja na ameriškem in tudi britanskem trgu prisilila, da so mere konfekcijskih številk nekoliko povečali. Fenomena se je prijelo ime nečimrno povečevanje mer oziroma vanity sizing.

Pet znamk, štiri različne mere

Konfekcijskih številk in merilnih tabel je tabel je več. In tako je od podjetja odvisno, kakšne oznake konfekcije bo nudilo. Na to pa vpliva tudi trg. Jamšek tako izpostavi, da za japonski trg velja, da so kupci manjši in bolj drobceni, na nemškem so višji ljudje močnejših postav, na območju Dalmacije ali Nizozemske pa so ljudje zelo visoki. Večina tekstilna podjetji tako odstopa od konfekcijskih merilnih tabel in številke prikroji nekoliko po svoje. To je razvidno tudi iz primerjave obsega pasu in bokov, ki jih priljubljene blagovne znamke uporabljajo pri izdelovanju svojih oblačil. Izmed petih imata le dve blagovni znamki enake mere. Številka 40 pač ni vedno enaka 40.

Prisežem, da je znamka številko nekoliko zmanjšala,“ se je hudovala znanka, ob iskanju novega para kavbojk, ki se vsaketoliko lahko sprevrže v pravo nočno moro. Številka L, 40, 12, 10 … Kup oznak, ki jih tudi Evropski uniji navkljub nekaj poskusom ni uspelo poenotiti.

 

Obstajajo sicer mednarodno predpisane tabele, za katere pa Miha Jamšek, modni oblikovalec pri Rašici pravi, da se pri nas niso spreminjale: „Je pa velik vpliv na odločitev trgovcev po večjih številkah povzročilo, da se veliko izdelkov dela na zelo različnih lokacijah po celem svetu. Proizvodnja iz teh dežel pa je nekje bolj spet drugje pa manj nadzorovana.“

 

Takšne mere kot so veljale pred pol stoletja so obdržali tudi pri Lisci, a tam za razliko od preostalih tekstilnih proizvajalcev ne uporabljajo konfekcijskih številk, ampak oznake za perilo. Za modrčke je pomembna podprsna številka in globina košaric. „Sam standard velikosti za modrčke se ni spremenil, oznaka za velikost 75 na primer je ostala enaka. Vendar pa je trg pokazal potrebo po dodatnih velikostih v ponudbi - v obe smeri,“ je povedala Tamara Busar iz Lisce in nadaljevala, da je vedno več povpraševanja tudi po večjih globinah košaric - tako pri večjih kot pri manjših podprsnih obsegih. V Lisci tako zdaj nudijo košarice do globine G.

 

Kakšna bo višina hlačk ali pa kako široke bodo hlačnice na kavbojkah pa narekujejo trendi, ki se z leti spreminjajo. Jamšek pojasnjuje, da prihaja do tega, da se kar naenkrat zahtevajo večje velikosti, se pa ne razišče ali so osnovne tabele ostale iste ali pa se zaradi bolj oprijete mode delajo manjši kosi. „Ko sem še opravljal kontrolo po prozvodnih obratih so se določeni modeli delali pod mero in tako se je povečevalo tudi povpraševanje po večjih številkah. To pa je vplivalo tudi na večje stroške v kalkulacijah in boljšo razliko v ceni in dohodku.“

 

Točnih podatkov, za koliko smo se Slovenci povečali ali zredili v zadnjih petdesetih ali stotih letih ni. Nacionalni inštitut za javno zdravje pa je že v več raziskavah ugotovilo, da se število prekomerno prehranjenih in predebelih ljudi tako kot drugod v zahodnem svetu povečuje. Po tem takem bi morali v določeni meri nositi tudi večje številke kot pred nekaj desetletji, a je obsesija z manjšimi konfekcijskimi številkami podjetja na ameriškem in tudi britanskem trgu prisilila, da so mere konfekcijskih številk nekoliko povečali. Fenomena se je prijel ime nečimrno povečevanje mer oziroma vanity sizing.

 

Konfekcijskih številk in merilnih tabel je tabel je več in le od podjetja je odvisno, kakšne oznake konfekcije bo nudilo. Na to pa vpliva tudi trg Jamšrek tako izpostavi, da za japonski trg velja, da so kupci manjši in bolj drobceni, na nemškem so višji ljudje močnejših postav, na območju Dalmacije ali Nizozemske pa so ljudje zelo visoki. Večina tekstilna podjetji tako odstopa od konfekcijskih merilnih tabel in številke prikroji nekoliko po svoje. To je razvidno tudi iz primerjave obsega pasu in bokov, ki jih priljubljene blagovne znamke uporabljajo pri izdelovanju svojih oblačil.

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.