"Tri četrtine vprašanih zaupajo kakovosti kupljene hrane slovenskih proizvajalcev," o izsledkih raziskav, ki so jih za ministrstvo za kmetijstvo (MKO) opravili pri Valiconu, pravi Andraž Zorko. Kot še ugotovljajo, si potrošniki želijo kupovati domače izdelke, a trenutnih označb ne poznajo, niti ne vedo, kaj pomenijo, zato bi želeli enotno oznako, ki bi označevala slovensko pridelavo in predelavo.
Kampanja se je začela
V luči izsledkov MKO prav zdaj začenja promocijo lokalne hrane. "Želimo povečati zaupanje potrošnika v slovensko hrano, prodajo slovenske hrane ter spodbuditi sodelovanje pridelovalcev in živilskopredelovalne industrije, vzpostaviti pa želimo tudi shemo kakovosti ter enotno in preprosto označbo hrane iz naše bližine," je povedala Aleša Kandus, predsednica Sveta za promocijo kmetijskih in živilskih proizvodov, sicer pa direktorica podjetja Medex. Tako upajo, da bodo prihodnje leto uvedli nov prepoznaven in enoten znak za slovenske prehrambne izdelke.
Uvozimo skoraj dve milijardi
Promocija pa ne bo potekala zgolj prek oglaševanja, temveč bodo v času pobiranja jesenskih pridelkov k sodelovanju povabili še pridelovalce in predelovalce, da odprejo svoja vrata potrošnikom in tako na najbolj neposreden in transparenten način potrošnike seznanijo s kakovostjo in varnostjo slovenske hrane.
Proti zlorabam označbe izvora – pogosto se to dogaja pri sadju in zelenjavi, ki se zlasti pri manjših prodajalcih prodaja pod pretvezo slovenskega in domačega – ministrstvo začenja akcijske nadzore, ki bodo potekali tudi ob koncih tedna. Pri tem minister Dejan Židan ugotavlja, da je največja kazen za kršitelje javno razkritje, ne pa toliko globa.
Židan je sicer povedal, da smo v Slovenijo lani uvozili za več kot 1,8 milijarde evrov prehranskih proizvodov in surovin za proizvode, kar predstavlja pet odstotkov BDP. Židan s kampanjo tako želi tudi preprečiti nepotreben odliv domačega denarja za tujo hrano. Za lažje naročanje hrane iz lokalnega okolja bodo na ministrstvu tudi iskali dodatne poenostavitve pri javnem naročanju, kar se tiče šol in drugih javnih ustanov, ki naročajo večje količine hrane. Promocijske aktivnosti bodo sklenili s tradicionalnim slovenskim zajtrkom, ob tem pa bodo šole organizirale še naravoslovne dneve.
Kaj je hrana drugega kot trgovsko blago. Sistem deluje tako, da mora od vsake prodaje nečesa, nekdo pokasirat - recimo …
Za kampanjo promocije lokalne hrane so namenili 510 tisoč evrov!!!<br />No, sedaj pa sam mal izračunajte koliko hrane bi se …