"Najpomembnejši rezultat tokratne raziskave je, da so naši gimnazijci dosegli najvišje dosežke med vsemi državami, da so maturanti, ki izbirajo maturo na višji ravni, zmagali, prav tako maturanti, prijavljeni na maturo iz fizike," je ob predstavitvi rezultatov dejala nacionalna koordinatorka TIMSS za Slovenijo Barbara Japelj.
Slovenski dijaki so najboljši v znanju iz fizike, je pokazala TIMSS 2015, ki meri mednarodne trende v znanju matematike in naravoslovja. Dosegli so največje število točk, 531 in tako zasedli prvo mesto med devetimi sodelujočimi državami. Nadpovprečne rezultate so pokazali še ruski in norveški dijaki. Medtem ko v vseh drugih državah beležijo padce v znanju, pa se v Sloveniji trendi niso spremenili od leta 1995.
V naravoslovju konkurirajo azijskim učencem
Izjemen uspeh kažejo slovenski učenci tudi glede znanja naravoslovja, kjer so se uvrstili ob bok učencem iz azijskih držav. Sodelovalo je 39 držav, najvišje dosežke imajo azijske države: Singapur, Japonska, Tajvan in Južna Koreja Slovenija je dosegla odličen rezultat, 551 točk in 5. mesto med sodelujočimi državami. Uvrstila se je med dosežke azijskih držav. Višje dosežke od naših so dosegli učenci le v 3 azijskih državah (v Singapurju, na Japonskem in Tajvanu), enake dosežke kot naši učenci pa v 2 azijskih državah (v Južni Koreji in Hong Kongu), ter v Ruski federaciji.
Dekleta dohitevajo fante
Učenci 4. razreda OŠ so se glede znanja matematike uvrstili na sredino lestvice med 49 sodelujočimi državami (prvih pet mest so zasedle azijske dražev), od leta 1995 znanje matematike narašča, razlik med spoli - prej so matematiko bolje znali fantje pa ni več.
V četrtem in osem razredu narašča delež učencev, ki dosegajo najvišje znanje matematike, v sredni šoli so glede znanja rezulati podobni letu 2008, višje in visoko znanje dosega manj dijakov kot leta 1995.
Negativen odnos do učenja
"Rezultati v znanju so zelo pozitivni in uspešni, raziskava pa tudi prikazuje slaba stališča v družbi do znanja in poučevanja tako med učenci, dijaki, kot pri učiteljih, ravnateljih in starših. Vse to bo predmet nadaljnjih raziskav," je med drugim dodala Japljeva.Ameriški center za statistike izobraževanja je objavil prikaz deleža učencev, ki so radi v šoli in ki se radi učijo matematiko po podatkih iz raziskave TIMSS 2011. Na obeh prikazih je delež takšnih slovenskih osmošolcev najnižji med vsemi državami. Zaradi objavljenega prikaza smo bili v mednarodni projektni skupini, na mednarodnem sestanku, izpostavljeni kot država, ki sicer z relativno dobrimi dosežki kaže presenetljivo negativen odnos do učenja.
sergeja.hadner@zurnal24.si
Mladi so sposobni ,nesposobni postanejo šele ko iščejo službo v Sloveniji !