Decembra je slovensko javnost prestresla železniška nesreča v okolici Postojne, v kateri je potniški vlak trčil v skupino delavcev, ki so opravljali vzdrževalna dela. Dva delavca sta umrla, dva sta staknila hude poškodbe.
Na Slovenskih železnicah (SŽ) so po dogodku zagnali interno preiskavo in rezultate slednje danes predstavili javnosti. Za nesrečo je kriv človeški faktor, je bila glavna ugotovitev preiskovalcev.
Svojih nalog nista ustrezno opravila progovni prometnik in progovni čuvaj, so povedali na SŽ in zagotovili, da so vse naprave na vlaku so delovale brezhibno.
Delavci o prihodu vlaka niso bili obveščeni, ker niso prejeli obvestila, da je zapustil postajo v Postojni, za kar je bil zadolžen progovni prometnik, je pojasnil direktor SŽ-Infrastruktura Matjaž Kranjc.
Progovni prometnik je imel neposredno pred nesrečo pogovore zasebne narave, za kar je uporabljal službene komunikacijske naprave. Kranjc je dodal, da je prometnik novembra opravil usposabljanje o obveščanju delovnih skupin, zoper njega so na SŽ začeli postopek izredne odpovedi delovnega razmerja.
Vlak je imel štiriminutno zamudo, kar bi moralo vzbuditi zanimanje progovnega čuvaja. "Ta čuvaj je bil tisti, ki je vlak videl, sicer prepozno, in opozoril vse delavce. S svojo reakcijo je verjetno preprečil še kakšno smrt. Dejstvo pa je, da bi moral pred tem poklicati center in ugotoviti, zakaj ta vlak ni šel s postaje," je o drugem krivcu dejal Krajnc.
Strojevodja ukrepal po pravilih
Strojevodja je sicer po ugotovitvah preiskave trikrat zvočno signaliziral, da se vlak približuje. Vendar pa po Kranjčevih besedah zaradi konfiguracije proge, ki je precej ovinkasta, in delovanja strojev, delovno mesto ni bilo organizirano na način, da bi bila zagotovljena optimalna varnost.
Na Slovenskih železnicah so ob tem že pripravili ukrepe za zmanjšanje tveganj. O ukrepih, ki se nanašajo na varovanje delovnih skupin in organizacijo delovišč v času izvajanja del je do zdaj odločal delovodja, ki je za to strokovno usposobljen.
"Glede na to, da v tem primeru ni bilo tako narejeno, kot bi moralo biti, smo vse to zdaj predpisali v našem obvestilu kot obveznost, se pravi tako znižanje hitrosti, tako varovanje z dodatnim čuvajem, če vidnost ni zagotovljena. Vse tisto, kar je bilo že prej ena izmed opcij za varno delo, za organizacijo delovišča, je zdaj obvezno," je poudaril Kranjc.
"Bil je zelo dober delavec"
Kot je pojasnil generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes, postopki proti vsem vpletenim v nesrečo še potekajo. Prometnik je trenutno v postopku izredne odpovedi delovnega razmerja. Dotični prometnik je bil leta 2017 že vpleten v incident, a po Mesovih besedah sodišče takrat ni ugotovilo njegovih napak.
"Na vseh zaslišanjih noben od zaposlenih ni omenil, da bi kdorkoli iz te skupine kadarkoli opozarjal na omenjenega prometnika. Bil je zelo dober delavec," je dejal Mes.
Nesrečo preiskuje državni preiskovalec, ki naj bi svoje delo opravil do konca marca. Na delu so tudi kriminalisti.
dezurni@styria-media.si
Po moji skromni logiki so našli žrtveno jagnje , krivca ne bodo nikoli, ker ga nočejo.
Še enkrat. V priporu bi morala biti takoj po nesreči generalni direktor, direktor infrastrukture in tehnični direktor, ne pa, da …
Bode treba odškodnino plačat.. in prav je tako... samo ŽAL, bode šla na računa: sve če to narod da pozlati..