Slovenska trgovina je konkurenčna

Foto: Žurnal24

Your browser doesn’t support HTML5 video

Predsednica Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS) Breda Kutin je priznala, da je slovenska trgovina vendarle konkurenčna. Rast cen živil naj bi se umirjala.
Oglej si celoten članek
Za gledanje te vsebine potrebuješ Flash Player.

ZPS v sklopu akcije Precenimo cene, katere rezultate si je možno ogledati na spletni strani www.precenimocene.si , spremlja gibanje cen že 1169 živilskih izdelkov, ki jih je možno kupiti v slovenskih trgovskih verigah. Kutinova je ob tem navedla razveseljiv podatek, da so v prvih treh mesecih leta 2008 cene 82 odstotkov teh proizvodov ostale na isti ravni, preostanek se je v približno istem odstotku ali podražil ali pocenil. Dodala je, da je tudi njihova akcija prispevala določen delež k umiritvi cen.

Slovenska trgovina je konkurenčna, toda ...
"Trgovci imajo prav, ko trdijo, da je slovenska trgovina konkurenčna, saj jim je uspelo obrzdati cene prehrambnih izdelkov," je dejala Kutinova. Vendar je opozorila, da ZPS spremlja le cene prehrambnih izdelkov, ne pa denimo hrane ali obleke in obutve, glede katerih nimajo nobenih podatkov.

Breda Kutin: Slovenski trgovci so odlični strategi, saj jim uspeva predvideti, kolikšne podražitve potrošniki še prenesejo. © BOBO

 
Slovenska trgovina naj bi bila v primerjavi s trgovinami sosednjih držav po zagotovilih Kutinove v povprečju najugodnejša. ZPS je primerjal cenovno konkurenčnost slovenske trgovine in trgovine sosednjih držav tako, da je za osnovo vzel košarico 34 skupin prehrambnih izdelkov. Med osmimi najugodnejšimi trgovskimi ponudniki je po podatkih ZPS kar šest slovenskih. "Kljub temu obstajajo določena nesorazmerja, saj je Hoferjevo maslo Milfina precej dražje v Sloveniji kot v Avstriji, olje blagovne znamke Mercator pa je bistveno cenejše na Hrvaškem kot pa v Sloveniji. Treba je tudi omeniti, da italijanski in avstrijski trgovci svojim zaposlenim izplačujejo precej višje plače kot slovenski, kar posledično vpliva na raven cen," je predsednica ZPS relativizirala uspeh slovenske trgovine.

Po besedah Kutinove bo ZPS v sklopu akcije Precenimo cene uvedel še spremljanje cen čistil in izdelkov za osebno nego, pod drobnogled pa bo postopoma vzel tudi kakovost in ne samo cene izdelkov.

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.