“Zanima me, zakaj si lahko nekateri trgovci privoščijo tudi za polovico nižje akcijske cene,” se sprašuje bralec Tomaž. Zanima ga, ali gredo trgovci zaradi tako nizkih cen tudi v minus ali imajo tudi stoodstotne marže, da si to lahko privoščijo.
“V Petrolovem katalogu Zlata vredne ugodnosti za zbrane točke na kartici zvestobe ponujajo tudi do 58 odstotkov cenejše izdelke,” podaja primer. Za barbie na kolesu bi denimo namesto 22 evrov po redni ceni po zapisu iz kataloga za 50 zbranih točk plačali 13,79 evra.
Kartica in klub ugodnosti
Pozor. V zadnjem času podjetja poleg osebnih podatkov imetnikov kartic zvestobe shranjujejo podatke o nakupih, opozarja informacijski pooblaščenec.
Te podatke uporabljajo za trženje, ki ga prilagodijo posamezniku.
Pravi, da mora biti lastnik kartice seznanjen s tem, kdo bo podatke obdeloval in za kaj.
Prebrati mora pogoje uporabe kartic, svetuje.
Informiranje potrošnikov
Preverili smo, ali je navedena redna cena kaj višja kot v drugih trgovinah, in ugotovili, da je na spletni strani Baby Centra cena enake punčke 28 evrov.
“Osnovna težava je v politiki prostega oblikovanja cen. Država nadzora nad cenami načeloma nima, ima ga le za nekatere stvari, kot so gorivo in komunalne storitve,” pravi direktorica urada za varstvo potrošnikov Mojca Burgar.
Evropska politika varstva potrošnikov gre po njenih besedah v smeri informiranja potrošnikov in ne protežiranja – potrošnik mora torej vedeti za cene izdelkov, primerjati jih mora sam in se sam odločiti za nakup.
Trgovci gredo lahko pri oblikovanju cen tudi v minus; to je stvar poslovne politike, pravi. “Ali pa, da je po določeni (nizki) ceni le določena količina izdelkov,” dodaja. Kot primer izpostavlja Hofer, ki ima stalne akcije, vendar izdelkov tudi hitro zmanjka.
Cena včasih pod nabavno
“Tako kot cene trgovec tudi popuste določa glede na celo vrsto dejavnikov, predvsem glede na tržne razmere, blagovno skupino izdelkov in svojo politiko oblikovanja cen,” pojasnjujejo v Mercatorju.
Dober trgovec, pravijo, prodaja tako s poslovnega vidika kot z vidika zadovoljstva kupcev. Neprodani izdelek pa v trgovini povzroča stroške. “Zato se lahko trgovec v izjemnih primerih iz različnih razlogov odloči tudi za popust pod nabavno ceno izdelka,” dodajajo.
Marže so skrivnost
Primerjajmo še nekaj cen v redni prodaji s cenami, ki veljajo za imetnike Petrolove kartice zvestobe, če so zbrali zahtevano število točk. Prenosni predvajalnik glede na katalog s sto zbranimi točkami stane 88,90 evra; redna cena je 99,99 evra, tako kot v Big Bangu.
Rotirajoči brivnik stane s 50 zbranimi točkami 57,99 evra, redna cena v katalogu in v Merkurju pa je 99,99 evra. Svetlobna tabla crayola s 50 zbranimi točkami stane 14,59 evra, redna cena v katalogu je 28,20 evra, spletna cena v trgovini Mimovrste pa 37,60 evra.
Nihče od včeraj vprašanih trgovcev nam ni želel izdati marže na določene izdelke iz kataloga.