Gradnja 2,4-kilometrskega manjkajočega odseka gorenjske avtoceste ima res že dolgo brado.
Da gre za enega izmed zelo prometnih delov slovenskega avtocestnega križa, lahko že več tednov berete tudi na našem portalu, ko voznike opozarjamo na zastoje pri Peračici in Podtaboru.
Vrnimo se za sedem let v preteklost, ko se je začela zgodba gradnje še edinega nepopolnega odseka avtoceste med srbskim Nišem in Nizozemsko.
Leto 2004
Začetek gradnje odseka Peračica–Podtabor.
Leto 2007
Prometu predan nov levi smerni pas manjkajočega odseka z novo cevjo predora Ljubno in novim viaduktom Peračica. S tem se je končala prva faza prenove odseka.
Leto 2008
Takratni prometni minister Radovan Žerjav in predsednik uprave Družbe Republike Slovenije za avtoceste (Dars) Tomislav Nemec odpreta odsek gorenjske avtoceste med Vrbo in Peračico.
Čeprav promet po starem viaduktu Peračica in starem predoru Ljubno ni potekal že eno leto, so obnovo obeh začeli šele leta 2009. Zakaj takšen zamik, Nemec takrat ni znal natančno povedati.
Dejal je le, da so projektno dokumentacijo za viadukt pred kratkim že končali in da bodo v naslednjih dneh objavili razpis.
Leto 2009
Dela na odseku se še niso začela. Postopek javnega naročanja za oddajo del na viaduktu Ljubno ter rekonstrukcijo predora Ljubno in viadukta Peračica tako še avgusta ni bil pravnomočno končan.
"Za rekonstrukcijo viadukta Peračica, rekonstrukcijo predora Ljubno in rušenje obstoječega ter gradnjo novega viadukta Ljubno je bilo treba razpis ponoviti, ker so ponudbe presegle z razpisom določeno vrednost, ki znaša 19 milijonov evrov. Preostane torej še dober poldrugi kilometer, ki ga sestavljajo trije objekti v skupni dolžini približno kilometer. Po zdajšnjem terminskem načrtu, če ne bo večjih zapletov z razpisom, bi lahko izvajalec dela končal v drugi polovici leta 2011," so takrat pojasnili na Darsu.
Septembra so predstavniki Darsa sklenili pogodbo z najugodnejšim ponudnikom (SCT) in začeli graditi še manjkajoči del avtoceste.
Brezje–Ljubljana, zožanje pri Podtaboru, pogled proti Bledu. Če bo šlo vse po sreči, potem bodo še pred jesenjo takšni prizori preteklost. (kamera v živo, vir: PIC)
Leto 2010
Gradnja manjkajočega odseka.
Leto 2011
Marec/april
Zaradi propada takrat največjega slovenskega gradbenega podjetja SCT je grozilo, da se bodo dela na odseku spet ustavila. A Dars je uresničil grožnjo SCT, da bo moral dela, če jih ne bodo sposobni začeti izvajati takoj, prevzeti pogodbeni partner Primorje.
To se je sredi aprila tudi zgodilo. Na Darsu so takrat pričakovali, da bi lahko 2,4 kilometra dolg odsek prometu predali še pred začetkom turistične sezone, čeprav se zadnji pogodbeni roki iztečejo konec avgusta.
Maj/junij
Ko je že kazalo, da pri gradnji odseka ne bo več težav, je za zaplet poskrbel Lado Eržen, lastnik hiše in zemljišča pod viaduktom, ki je po pravni poti dosegel, da je stranka v postopku pri izdaji gradbenega dovoljenja.
Dela na odseku so se tako ustavila, prometno ministrstvo pa je izdalo odločbo o obnovi postopka za izdajo gradbenega dovoljenja za rekonstrukcijo objektov na omenjenem odseku.
17. junij
Zgodi se preobrat. Upravno sodišče je po tožbi Darsa odpravilo odločbo okoljskega ministrstva o obnovi postopka za izdajo gradbenega dovoljenja.
Primorje, ki je na odseku lahko opravljal le nujna dela za stabilnost viaduktov Peračica in Lešnica ter zemeljska dela ob predoru Ljubno zaradi nevarnosti plazenja, je tako s polno paro nadaljeval z gradnjo.
Konec avgusta/ september
Odsek naj bi bil do jeseni končno predan prometu. Če odštejemo leto 2008, ko so se dela ustavila, je gradnja 2,4-kilometrskega odseka trajala šest let.
6 let za 2,4 km avtoceste dejansko odraža sposobnost slovenske (priviligirane) gradbene mafije, poleg vse ostalih zakulisnih finančnih malverzacij.<br />Pred …
graff@<br />se strinjam s teboj edino dodal bi to,da je verjetno veliko denarja oz.materijala preusmerjeno na dvorišča in delovišča privatnikov,ki …
V POVPREČJU ENE 15 METROV NA DAN.JAPONCI SO PO RUŠILNEM CUNAMIJU IN OSTALIH NEVŠEČNOSTIH NA NOVO ZGRADILI 13 KM AVTOCESTE …