Daniel Levine ni vedeževalec, pa čeprav zna pogledati v bližnjo prihodnost. Je namreč eden vodilnih svetovnih lovilcev na trende, ki na spletnem portalu WikiTrend.org objavlja »kul« stvari, ki navdušujejo ljudi po vsem svetu. Odkrivanje in sledenje trendov je tudi dobra poslovna priložnost, pravi ameriški »guru kulskosti«, kot so ga označili pri CNN-u, medtem ko modne muhe po njegovem mnenju niso vredne daljše pozornosti podjetij. So selfiji trend ali le modna muha? Je ekološka osveščenost in vedno večja proizvodnja »bio in eko« izdelkov nekaj, kar se bo obdržalo, ali pa bo izginilo čez noč? Levine ima odgovore na vse to – in 27. novembra prihaja v Portorož, kjer bo na konferenci medijskih trendov SEMPL ponudil osvežujoč pogled na izzive sodobnega življenja.
Vsak dan poslušamo in beremo o tem, da je nekaj v trendu in da v sodobni družbi prevladujejo takšni in drugačni trendi. Kako bi pojasnili, za kaj sploh gre pri trendih?
Trendi lahko trajajo zelo veliko časa, včasih zaznamujejo človeštvo od njegovega nastanka naprej. V zadnjem času se veliko govori o trendu nosljive tehnologije, kot so pametne ure in računalniki, vgrajeni v naša oblačila. Toda ljudje so tehnologijo nosili že od začetka človeštva. Zgodnji ljudje so bili ogrnjeni z živalskimi kožami, ki je bila najbolj moderna tehnologija, kar so jih tedaj poznali. Pogosto torej ne prihaja do sprememb v ljudeh, temveč v svetu, ki nas obdaja, in čeprav je včasih videti, da se poraja nov trend, gre pravzaprav za starega, ki se ga uporablja na nov način. Trendi praviloma nastajajo zelo počasi, se pa zgodi, da se na svetu nekaj zgodi, na družbeni, ekonomski ali politični ravni, kar naenkrat povzroči ogromno spremembo. Pri tem imam v mislih ekonomske spremembe po letu 2008, še posebej v ZDA in Evropi, kjer smo jih najbolj občutili, ki so naplavile nekatere nove trende, ki še dolgo časa ne bodo izginili. Takšen je na primer »eko« ali »bio« trend, za katerega sem prepričan, da bo trajal še vsaj nekaj desetletij.
Torej ne gre le za nekaj, česar se bodo ljudje kmalu naveličali in pozabili?
Ljudje me pogosto sprašujejo, kakšna je prihodnost eko trenda, in odgovarjam jim, da se bo le še krepil. Vse, kar je v zvezi z biološko pridelavo in eko izdelki, je postalo popularno pred kakšnimi petimi leti in se je od takrat že povsem zasidralo v našo zavest. Danes ta trend dojemamo že kot nekaj povsem običajnega, kar dokazuje, da trendi obstajajo zelo dolgo in postajajo sestavni del naše družbe.
To, da je Harley-Davidson razvil motor na električni pogon, očitno kaže, da je podjetje spoznalo, da mu bo delovanje v skladu z »zelenim« trendom pomagalo povečati prodajo in izboljšati ugled. In lahko domnevamo, da je rast bolj zdravih restavracij s hitro prehrano odraz spremembe v željah potrošnikov, ki si sicer še vedno želijo hitrih, a hkrati tudi zdravih obrokov.
Kaj je potem po drugi strani modna muha?
Modne muhe srečujemo na vsakem koraku in trenutno jih je ogromno povezanih s fotografiranjem. Ne vem, če je bilo tudi pri vas priljubljeno, ampak v ZDA se je pred nekaj časa veliko govorilo o plankanju, ko so se ljudje fotografirali, ko ležijo z obrazom navzdol na nenavadnih površinah, z rokami, iztegnjenimi ob telesu. Takšne foto modne muhe se na hitro pojavijo, se s svetlobno hitrostjo razširijo po družbenih omrežjih, a tudi hitro odidejo, ko si nekdo izmisli kaj še bolj zabavnega.
Kaj pa selfiji – so trend ali modna muha?
Trend je v tem, da ljudje veliko več fotografiramo, kot smo včasih, saj imamo svoje mobilne naprave s kamerami nenehno pri sebi. Pri selfijih bi lahko šlo za malo večjo modno muho kot pri plankanju, a bo trajala le toliko časa, dokler ne bo prišlo do naslednje spremembe v tehnologiji.
Kot pravite, se je od začetka recesije leta 2008 pojavilo nekaj pomembnih trendov kot posledica ekonomskih razmer. Katere – poleg eko trenda – bi še lahko izpostavili?
Opažamo, da se ljudje v večji meri obračajo k stvarem, ki so v življenju resnično pomembne. Ne zanašajo se več toliko na fizične dobrine, nič več jim ne pomeni, da bi razkazovali fensi stvari, ki jih imajo. Več pa jim pomenijo stvari, ki niso odvisne od zneska denarja, ki ga imajo na bančnem računu, na primer zdravje, družina, druženje, skrb za sočloveka, varnost.
To seveda ne pomeni, da ljudem ne bo več mar za stvari ali da se ne bodo več ponašali z njimi. Gre le za to, da opažamo premik v vedenju ljudi, kar vpliva tudi na njihove nakupne odločitve, s tem pa tudi na podjetja, ki se morajo temu prilagoditi.